ذی‌نفعان به دنبال پرداخت تعرفه بنادر به ریال هستند

ذی‌نفعان به دنبال پرداخت تعرفه بنادر به ریال هستند

http://www.bananews.ir/معاون سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر قانونی بودن دریافت تعرفه سازمان بنادر با ارز، گفت: کسانی که به دنبال منفعت خود از مابه‌التفاوت ارز مبادله‌ای و آزاد هستند درخواست پرداخت تعرفه بنادر به ریال را دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا امامی - در گفت‌وگو با ایسنا در پی اظهارات رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی مبنی بر دریافت تعرفه بنادر به صورت ریالی اظهار کرد: طبق قانون سازمان بنادر و دریانوردی تعرفه‌های بنادر باید به صورت ارزی دریافت شود.

وی افزود: سازمان بنادرو دریانوردی در دریافت تعرفه‌ها با ارز هیچ مشکلی ندارند.

امامی با تاکید بر این‌که شرکت‌های کشتیرانی به آسانی در حال پرداخت تعرفه‌های استفاده از بنادر با ارز هستند، گفت: شرکت‌های کشتیرانی ایرانی به نمایندگی از شرکت‌های کشتیرانی خارجی در نمایندگی بانک صادرات تعرفه‌های خود را با ارز و به سهولت پرداخت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: برخی ذی‌نفعان ترجیح می‌دهند با توجه به در نظر گرفتن منفعت خود و مابه‌التفاوت ارز آزاد و ارز مبادله‌ای، تعرفه بنادر را به صورت ریال به سازمان بنادر و دریانوردی بپردازند.

وی با بیان این‌که سازمان بنادر و دریانوردی مرجع تعیین نرخ ارز و محاسبه‌کننده مابه‌التفاوت ریالی آن نیست، یادآور شد: قانون صراحتا اعلام می‌کند که تعرفه بنادر باید با ارز دریافت شود و سازمان بنادر از قانون اعلام شده عدول نمی‌کند.

امامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی امور مربوط به پرداخت تعرفه‌ها از سوی شرکت‌های کشتیرانی بدون هیچ مشکلی و طبق روال پیش می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرکت‌هایی که مدعی وجود مشکل در پرداخت تعرفه‌های سازمان بنادر به صورت ارز هستند، می‌توانند با مراجعه به سازمان بنادر راهکار پرداخت تعرفه بدون مشکل را پرس و جو کنند.

    نظرات