انتقال پروازهای جدید عمره به فرودگاه امام

انتقال پروازهای جدید عمره به فرودگاه امام

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور از انتقال قطعی پروازهای دوره جدید حج عمره به فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان حج و زیارت موافقت خود را مبنی بر انتقال پرواز‌های حج عمره به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعلام کرده است.

وی افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور در حال هماهنگی طرحی با سازمان هواپیمایی کشور است که در صورت توافق، با آغاز دور جدید پرواز‌های حج عمره این پرواز‌ها به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) منتقل شوند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که تنها کمتر از سه‌ ماه از پرواز‌های عمره دور فعلی باقی‌مانده است، گفت: هماهنگی‌های لازم برای انتقال مناسب پروازهای حج عمره به فرودگاه امام خمینی (ره) در دور جدید حج عمره در حال انجام است.

رسولی‌نژاد اظهار کرد: تصمیم ما در نهایت انتقال کل پرواز‌های حج (تمتع و عمره) به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) است اما در حال حاضر آنچه قطعی شده انتقال پرواز‌های حج عمره است.

وی درباره‌ی فضای لازم برای اعزام و پذیرش حجاج عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) و نیز ظرفیت پذیرش استقبال‌کنندگان از حجاج، گفت: مشکل فضای پروازی و نیز سالن برای مستقبلان وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: فضای فرودگاه امام خمینی (ره) از ۸ صبح تا ۸ شب پذیرای تنها ۲۰ پرواز است و عمده‌ پروازها در این فرودگاه در ساعات شب انجام می‌شود؛ بنابراین با قرار‌دادن پروازهای عمره در ساعات کم تردد مشکلی از نظر نشست و برخاست‌ها وجود ندارد.

رسولی‌نژاد خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاص کشور سوریه در حال حاضر پرواز‌های تهران - دمشق انجام نمی‌شود و می‌توان از این ظرفیت برای پرواز حجاج استفاده کرد.

    نظرات