پل ورسک همچنان پایدار در مسیر ریلی شمال

پل ورسک همچنان پایدار در مسیر ریلی شمال

http://www.bananews.ir/معاون فنی زیربنایی شرکت راه‌آهن با تاکید بر پایدار بودن شرایط پل ورسک، گفت: در صورت نیاز، مسیر جایگزین برای عبور قطار پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ پل ورسک با وجود قدمت، هیچ‌گونه مشکلی از نظر ساختار و ایمنی ندارد.

به گفته وی با توجه به اطلاعات، مدارک و نقشه‌های ساخت پل ورسک که در اختیار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، مشاوران و پیمانکاران مجموعه راه‌آهن بررسی‌های مجددی در عملکرد پل ورسک انجام داده‌اند.

معاون فنی زیربنایی شرکت راه‌آهن یادآور شد: طی چند سال گذشته سازندگان آلمانی پل ورسک پایان دوره گارانتی این پل از سوی شرکت سازنده را اعلام کردند اما این پل همچنان بدون کوچک ترین اشکالی در ساختمان، به فعالیت خود ادامه می‌د‌هد.

معینی با اشاره به اهمیت پل ورسک در مسیر ریلی شمال کشور، اظهار کرد: تمهیدات مناسبی پیش‌بینی شده تا این پل همچنان از شرایط استاندارد برخوردار باشد.

وی بر نگهداری از پل ورسک تاکید کرد و گفت: شرایط پل ورسک در حال حاضر عادی و پایدار است و در صورت نیاز مسیر دیگری برای عبور قطار پیش‌بینی می‌شود اما این امر باید در برنامه باشد.

 

معاون فنی زیربنایی شرکت راه‌آهن خاطر نشان کرد: نگهداری از مسیرهای ریلی تاریخی کشور ضمن استفاده مداوم از این امکانات می‌تواند در زیبایی مسیر و حفظ ارزش تاریخی آن کمک کند.

پل ورسک در طول جنگ جهانی دوم در شهرستان سوادکوه استان مازندران و توسط شرکت مهندسی دانمارکی Kampsax و توسط مهندسان آلمانی و اتریشی به سرپرستی والتر اینگر - سرمهندس اتریشی - ساخته شد.

این پل راه ارتباطی راه آهن سراسری شمال - جنوب بوده که با شگفتی تمام و با ابزارآلات بسیار ساده مانند دینامیت و دریل دستی ساخته شده بود و در ساخت آن از هیچ سازه فلزی استفاده نشده است.

    نظرات