قرارداد خارج سازی شناورهای مغروق تمدید شد

قرارداد خارج سازی شناورهای مغروق تمدید شد

http://www.bananews.ir/قرارداد خارج سازی شناورهای مغروق(سالویج) بین شرکت تایدواتر خاورمیانه و سازمان بنادر و دریانوردی تمدید شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، مدیر امور فنی و مهندسی شرکت با اعلام این خبر تصریح کرد: این قرارداد که از سال ۸۵ بین شرکت تایدواتر و سازمان بنادر و دریانوردی به ارزش ۸۵ میلیارد تومان و برای خارج سازی ۷ فروند شناور مغروق در خور موسی به امضا رسیده بود از سال گذشته و با خارج‌سازی اولین فروند از این شناورها اجرایی شد و بر اساس مذاکرات صورت گرفته تا پایان سال جاری نیز تمدید شده است.

به گفته گلرخ امین، شرکت تایدواتر خاورمیانه به منظور جلب موافقت سازمان بنادر و دریانوردی برای تمدید این قرارداد از شریک خارجی استفاده خواهد کرد.
وی اضافه کرد: مراحل خارج‌سازی دومین شناور مغروق نیز در حال انجام است و طی دو ماه آینده این کشتی از خور‌موسی خارج می‌شود.
مدیر امور فنی و مهندسی شرکت تایدواتر خاورمیانه همچنین از برنامه ریزی برای خارج سازی سومین فروند شناور مغروق در خور موسی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این کشتی نیز تا پایان سال شناور‌سازی شود.
وی خواستار تعدیل ارزش قرارداد بین تایدواتر و سازمان بنادر شد و افزود: با توجه به اینکه بخش عمده هزینه‌های پروژه مذکور ارزی است این قرارداد باید به تناسب وضعیت فعلی قیمت ارز تعدیل شود.
شرکت تایدواتر خاورمیانه به منظور اجرایی کردن قرارداد سالویج تا‌کنون بیش از ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این بخش انجام داده است.

 

    نظرات