تهیه بانک اطلاعات متخصصان سرامیک کشور

تهیه بانک اطلاعات متخصصان سرامیک کشور

http://www.bananews.irدبیر علمی نهمین کنگره سرامیک ایران از تلاش انجمن سرامیک برای راه‌اندازی بانک اطلاعات متخصصان سرامیک کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر علی نعمتی در مراسم افتتاحیه‌ نهمین کنگره سرامیک ایران با اشاره به نبود اطلاعات جامع و کافی درباره متخصصان و صنعتگران حوزه کاشی و سرامیک در کشور خاطرنشان کرد: انجمن سرامیک در تلاش است به کمک انجمن تولیدکنندگان صنعت سرامیک و همچنین دانشگاهیان و متخصصان این حوزه، اطلاعات فعالان این حوزه و دستاوردها و فناوری‌های موجود در کشور را جمع‌آوری کند.

به گفته وی، راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی، زمینه ساز شناخت بهتر فعالان این حوزه از یکدیگر و ارزیابی توان آنها خواهد بود و کمک خواهد کرد تا پروژه‌های بزرگ و حساس این حوزه به اهل آن سپرده شود.

نعمتی با اشاره به این که در مهلت تعیین شده از سوی دبیرخانه، ۳۹۹ خلاصه مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، اظهار کرد: هیات داوری متشکل از بیش از ۵۰ نفر از دانشگاهیان و صنعتگران این حوزه، ۱۹۱ خلاصه مقاله را دارای سطح علمی بالا ارزیابی کردند و شایسته‌ی ارائه پوستر و یا سخنرانی در کنگره دانستند.

وی ادامه داد: در دوره نهم، تعداد سخنرانان کلیدی نسبت به کنگره‌های پیشین افزایش پیدا کرده است و از میان ۱۵ سخنران اصلی، شش سخنران متخصص نیز از کشورهای ایتالیا، اتریش، پرتغال و ترکیه حضور دارند که در برگزاری کارگاه‌های جنبی همایش نیز ما را یاری خواهند کرد.

 

به گفته دبیر علمی کنگره با همراهی بخش خصوصی حمایت کننده کنگره نهم، یک مسابقه تخصصی نیز در این کنگره برگزار می‌شود که شرکت کنندگان در آن می‌توانند از صنعتگران و دانشگاهیان فعال در این حوزه برای یافتن پاسخ پرسش‌ها کمک بگیرند. در این مسابقه، مشخصات فنی یک سرامیک خاص به شرکت کنندگان ارائه می‌شود و آنها باید بهترین راه تولید آن را پیشنهاد کنند.

نهمین کنگره سرامیک ایران با حمایت ۲۰ شرکت تولید کننده سرامیک و چند ارگان پژوهشی و صنعتی، امروز و فردا در تالار جابر ابن‌حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

    نظرات