مصرف برق خود را با دستگاه مخترع ایرانی کاهش دهید!

مصرف برق خود را با دستگاه مخترع ایرانی کاهش دهید!

http://www.bananews.ir/اگر تاکنون برای کاهش میزان مصرف برق خود چاره‌ای نیندیشیده‌اید، یک مخترع ایرانی با ساخت دستگاه بهینه‌ساز مصرف انرژی برق، کار شما را آسان‌تر کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دستگاهی که «شاهین غازی بیات» طراحی کرده و ساخته است، می‌تواند مصرف برق را حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد در هر کیلووات‌ ساعت قبض مشترک برق کاهش دهد که منجر به کاهش حدود ۴۰ درصدی هزینه برق مصرفی می‌شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره دستگاه ساخته شده توضیح داد: این دستگاه می‌تواند با خنثی کردن نیروی برق القایی به شبکه از طریق لوازم برقی(رِاکتیو)، حذف نوسانات فرکانس برق و کاهش مقاومت مدار الکتریکی، تلفات گرمایی را کاهش دهد و میزان مصرف برق را تا حد قابل توجهی پایین بیاورد.

به گفته رئیس پیشین فدراسیون نخبگان جوان، دستگاه طراحی شده توسط وی، رِاکتیوایجاد شده از سوی الکتروموتورها(لوازم برقی) را بلافاصله پس از تولید در شبکه از طریق فیلتر کردن خنثی می‌کند.

غازی بیات ادامه داد: این دستگاه همچنین نوسانات فرکانس برق را به واسطه یک فیلتر میان‌گذر از مدار و شبکه حذف می‌کند. همچنین با استفاده از یک تونل الکترومغناطیسی افزون بر منظم و یونیزه کردن حرکت الکترون‌ها، باعث کاهش مقاومت مدار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه در نهایت با اصلاح ضریب توان، تلفات برق را به حداقل می‌رساند، گفت: هر چه لوازم برقی فعال در شبکه قدیمی‌تر باشند کارایی دستگاه بالاتر می‌رود، چرا که این سیستم در واقع اکثر لوازم برقی و به ویژه الکتروموتورها را به توان نامی آنها که توسط کارخانه سازنده تعیین شده است، می‌رساند.

دستگاهی که وی طراحی کرده است، طی دو سال پیش به بازار مصرف نیز ارائه شده و در ۲۵ رده از منازل مسکونی تا کارخانه‌های بزرگ، قابل استفاده است.

عضو جامعه مخترعین و مبتکرین ایران درباره شیوه استفاده از این دستگاه نیز گفت: نصب این دستگاه بسیار آسان است و به صورت موازی در مدار قرار می‌گیرد. در واقع این دستگاه به هر پریزی که متصل ‌شود کل شبکه متصل به خویش را فیلترمی‌کند.

ابعاد این دستگاه برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی تفاوتی ندارد و تنها بر حسب تک‌فاز یا سه‌فاز بودن برق مصرفی، کم‌مصرف و پرمصرف بودن آن مجموعه، تجهیزات درون دستگاه تغییر می‌کند.

به گفته وی، این دستگاه تنها دستگاه فیلترکننده جریان و اصلاح‌کننده ضریب توان ایرانی است که در ابعاد خانگی و نیمه صنعتی به تولید انبوه رسیده و به عنوان یک اختراع ثبت شده و تأییدیه دانشگاه‌های امیرکبیر و تربیت مدرس را نیز کسب کرده است.

    نظرات