ثبت نام در نخستین کارگاه «تجهیزات بازرسی زیرآبی»

ثبت نام در نخستین کارگاه «تجهیزات بازرسی زیرآبی»

http://www.bananews.ir/بنانیوز- نخستین کارگاه «تجهیزات بازرسی زیرآبی(ROV)» در پژوهشکده علوم و فناوری زیردریای دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تجهیزات بازرسی زیرآبی (ROV) همینک کاربردهای متعددی در زمینه ارائه خدمات و عملیات زیرآبی ارائه می‌کنند، به نحوی که سالانه صدها میلیارد دلار در طراحی، ساخت و بکارگیری آن‌ها در عملیاتهای دریائی هزینه می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل برخورداری از سواحل گسترده دریایی در شمال و جنوب کشور و وجود تأسیسات دریایی در این سواحل و همچنین برخورداری از تأسیسات متعدد آبی نظیر سدها نیازمند بکارگیری تجهیزات پیشرفته در این زمینه است.

از این رو پژوهشکده علوم و فناوری زیردریایی دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف ایجاد شناخت مناسب از پتانسیل‌های این سیستم‌ها و نیز آشنایی مقدماتی با اپراتوری این دستگاه‌ها در جهت گسترش بهره برداری از آن‌ها اقدام به برگزاری نخستین کارگاه تجهیزات بازرسی زیرآبی(ROV) کرده است.

این کارگاه که با بهره گیری از تجهیزات ارزشمند پژوهشکده علوم و فناوری زیردریای دانشگاه صنعتی اصفهان از جمله کانال آب به طول ۱۰۸ و عمق ۲٫۵ متر و نیز کلاس ROV سبک آماده به کار برگزار می‌شود، ضمن ایجاد زمینه‌ای مناسب جهت آشنایی شرکت کنندگان با ROV ها و اپراتوری مقدماتی آنها، با بسیاری از دوره‌های آموزشی معتبر خارج از کشور نیز قابل مقایسه است.

 

کارشناسان و تکنسین‌های مرتبط با عملیات‌های دریایی شامل مونیتورینگ زیرآب، خوردگی و ...، غواصان در سطوح مختلف، کارفرمایان مرتبط با آبهای صنایع فراساحل، شرکتهای مرتبط با عملیات بازرسی، تعمیر و نگهداری، کارشناسان و تکنسین‌های شرکتهای دولتی مرتبط با صنایع دریائی و سایر علاقه‌مندان به موضوعات بازرسی در زیر آب از جمله مخاطبین این دوره آموزشی هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت نام حداکثر تا ۱۱ خردادماه به پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان به نشانی اینترنتی www.iutnews.ir مراجعه کنند.

پژوهشکده علوم و فناوری زیردریای دانشگاه صنعتی اصفهان با بیش از ۲۰ سال تجربه در طراحی و ساخت شناورهای زیرسطحی بدون سرنشین و ساخت چندین کلاس سبک و نیمه سنگینROV ، هم اینک طرح‌های پژوهشی مختلفی در این بخش در دستور کار دارد.

    نظرات