آغاز فروش بلیت اتوبوس سفرهای تابستانی/ افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت سفرها

آغاز فروش بلیت اتوبوس سفرهای تابستانی/ افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت سفرها

http://www.bananews.ir/رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از آغاز فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: ۱۰ درصد افزایش ظرفیت برای سفرهای عمومی جاده‌ای امسال در نظر گرفته شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی‌زاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - به خبرنگار راه ایسنا گفت: امسال با توجه به زودتر تعطیل‌ شدن مدارس و دانشگاه‌ها و نیز تعطیلات نیمه خرداد‌ ماه، طرح تابستانی سفرهای جاده‌ای از ۱۱ خرداد‌ آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نیمه‌ی خرداد‌ماه و مراسم بیست‌وچهارمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، محورهای منتهی به تهران پرترافیک خواهند بود بنابراین تدابیر لازم برای روان‌سازی ترافیک این محورها اندیشیده شده و اکیپ‌های راهداری اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهند.

راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌ها درهمه استان‌ها تا پایان خرداد

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تا پایان خرداد‌ ماه در ۳۱ استان کشور مرکز مدیریت راه‌ها افتتاح می‌شود تا به این ترتیب تمام راه‌های کشور به صورت یکپارچه تحت نظارت قرار گیرند.

به گفته افندی‌زاده به ادارات کل راه‌ و شهرسازی استان‌های کشور اعلام شده در زمینه‌ی بهسازی و روکش آسفالت اقدامات مورد نیاز برای طرح تابستانی را انجام دهند و در صورت لزوم، علائم و خط‌کشی‌ها نیز ترمیم شوند.

 

افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت سفرهای جاده‌ای تابستانی

وی خاطر نشان کرد: در طرح تابستانی امسال مسافران می‌توانند برای سفر با وسائل نقلیه عمومی جاده‌ای بین‌شهری از ۱۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۱ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۴ هزار دستگاه سواری برون‌شهری استفاده کنند.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت: به تمام شرکت‌های مسافری در زمینه‌ی کیفیت خدمات و چگونگی جلب رضایت مشتری تذکر‌های لازم داده می‌شود.

افندی‌زاده با بیان این‌که ظرفیت‌سازی برای سفر از جمله وظایف سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای است، افزود: با تلاش‌های انجام شده، ظرفیت سفرهای تابستانی امسال ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

ایجاد ۴۰ راهدارخانه جدید در کشور تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۱۴۰۰ اکیپ راهداری در طرح تابستانی امسال در محورهای مواصلاتی کشور مستقر می‌شوند، گفت: در حال حاضر ۶۴۰ راهدارخانه در کشور فعال هستند که تا پایان سال به ۶۸۰ راهدارخانه افزایش می‌یابند.

افندی‌زاده یادآور شد: طرح تابستانی امسال نیز همچون سال گذشته به دو مرحله‌ی پیش از ماه مبارک رمضان و پس از آن تقسیم‌بندی می‌شود؛ بنابراین سازمان راهداری در هر دو مقطع آماده سرویس‌دهی به مسافران است.

آغاز فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای تابستانی آغاز

وی گفت: سفرهای تابستانی برخلاف سفرهای نوروزی محدود به چند روز نیست و طی بیش از سه ماه ادامه دارد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای افزود: مسافران متقاضی سفر با وسائل نقلیه عمومی جاده‌ای می‌توانند از هم‌اکنون به صورت اینترنتی یا حضوری در دفاتر فروش، بلیت بخرند.

تجهیز جاده‌های کشور به ۱۱۰ دستگاه هواشناسی جاده‌ای

افندی‌زاده اعلام کرد: در سفرهای تابستانی با وجود پایدار‌بودن شرایط جوی در بیشتر مناطق کشور، اعلام دمای بالای هوا نیز می‌تواند به برنامه‌ریزی در سفرها کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ دستگاه هواشناسی جاده‌ای در نقاط مختلف وضعیت جوی را گزارش می‌دهند.

وی از رایزنی برای انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان هواشناسی کشور خبر داد و گفت: در حال مذاکره برای افزودن ۴۰ دستگاه هواشناسی جاده‌ای به شبکه جاده‌های کشور هستیم.

افزایش دوربین‌های هوشمند جاده‌ای به ۵۰۰ دستگاه

افندی‌زاده درباره‌ی تعداد دوربین‌های هوشمند جاده‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر محورهای مواصلاتی بین‌شهری در طول شبکه جاده‌ای کشور با ۳۸۲ عدد دوربین کنترل می‌شود.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اعلام کرد: تا پایان سال تعداد دوربین‌های هوشمند جاده‌های کشور به ۵۰۰ دوربین خواهد رسید.

وی هم‌چنین اعلام کرد: ۱۳۰۰ دستگاه تردد‌شمار در آزاد‌راه‌ها و بزرگراه‌های کشور وجود دارند که تا پایان سال تمام مسیر‌های مواصلاتی بین شهری به این دستگاه‌ها مجهز خواهند شد.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: به طور قطع، تابستان امسال با توجه به آغاز طرح تابستانی از یازدهم خرداد‌ ماه شاهد تعداد مسافرت‌ها خواهیم بود که امیدواریم با رویکرد ایمنی بهتر و سطح سرویس‌دهی بالاتر مسافران سفر خوشی داشته باشند.

    نظرات