تدوین ۱۰۴ استاندارد برای حفاظت از خاک و مدیریت منابع آب ، ‌پسماند و فاضلاب

تدوین ۱۰۴ استاندارد برای حفاظت از خاک و مدیریت منابع آب ، ‌پسماند و فاضلاب

http://www.bananews.ir/مدیر کل دفتر بررسی آلودگی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین بیش از ۱۰۴ استاندارد، شاخص، طبقه بندی در زمینه حفاظت از خاک و مدیریت منابع آب، ‌پسماند و فاضلاب خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد پورسخا افزود: این استانداردها پس از تصویب در کمسیون زیربنایی مجلس شورای اسلامی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد : در یکسال گذشته، نظرات کارشناسی همه دستگاه های متولی در زمینه حفاظت از منابع آب خاک و همچنین مدیریت ‌پسماند و فاضلاب اخذ شده است.

پورسخا با بیان اینکه تصویب این استانداردها دیگر نقصی در حوزه حفاظت از خاک، مدیریت منابع آب ، ‌پسماند و فاضلاب وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تصویب این شاخص‌ها ابزار های لازم برای فعالیت در این حوزه را برای همه دستگاه‌های متولی فراهم می کند.

وی با اشاره به نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از خاک، مدیریت منابع آب، ‌پسماند و فاضلاب تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید با توجه به این ضوابط، فعالیت‌های خود را انجام دهند.

پورسخا با بیان اینکه فقط در حوزه مدیریت منابع خاک کشور ۶۵ پارامتر لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: قانون طرح جامع خاک در کشور بصورت تلفیق در قالب لایحه پیشنهادی منابع طبیعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و احتمالا در ماه‌های آینده در صحن مطرح می‌شود.

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست افزود: این در حالیست که هم اکنون قانونی در زمینه مدیریت خاک در کشور وجود ندارد و در این لایحه پیشنهادی وظایف دستگاه‌های مختلف در مورد حفاظت از خاک به طور کامل ارایه وعلاوه بر این جرایم افراد حقیقی یا حقوقی که به هر دلیل موجب آلودگی خاک شوند نیز مشخص شده است.

وی تصریح کرد: تصویب این لایحه تاثیر زیادی در حفظ خاک های کشور و مدیریت یکپارچه آن خواهد داشت.

    نظرات