نخاله های ساختمانی در ورودی فرخشهر همچنان خودنمایی می کند

نخاله های ساختمانی در ورودی فرخشهر همچنان خودنمایی می کند

http://www.bananews.ir/نخاله های ساختمانی همچنان در ورودی فرخشهر خودنمایی می کنند، این در حالیست که فرماندار شهرکرد اعلام کرده که شخصا پیگیر این موضوع می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هنگامی که از سمت استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری وارد می شویم ابتدا به تونل می رسیم که این تونل ورود به استان و رشته کوه زاگرس را نشان می دهد و بعد از طی مسافتی بعد از تونل به پلیس راه شهرکرد - اصفهان می رسیم، جاده دیگری نیز از سمت بروجن که این جاده نیز مهمترین جاده ارتباطی استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به شهرکرد است به پلیس راه می رسد که در اصل یک سه راهی را در منطقه شاهد هستیم.

همه مسافرانی که از مسیر استان اصفهان واستانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد وارد استان می شوند و قصد سفر به شهر شهر کرد را دارند باید به محل پلیس راه شهرکرد - اصفهان برسند و سپس از مسیر اصلی که از کنار شهر فرخشهر عبور می کند تردد کنند.

شهر فرخ شهر یکی از شهرهای بزرگ چهارمحال و بختیاری است که در کنار جاده اصلی ورودی قرار گرفته و بجز اینکه ورودی خود شهر فرخشهر از نخاله های ساختمانی رنج می برد، ورودی استان را نیز تحت تاثیر قرار داده است و چهره زشتی در منطقه ایجاد شده است.

خبرگزاری مهر پیش از این گزارشی در خصوص وجود نخاله های ساختمانی در این منطقه در آذرماه سال ۹۱ انتشار داد تا مسئولان به خصوص شهرداری فرخشهر با توجه به مشکلاتی که نخاله ها ایجاد می کنند این مهم را مورد توجه قرار دهند و در حل این مشکل و پاکسازی منطقه تلاش کنند.

 

در این راستا با توجه به اینکه این منطقه چهره زیبای خود را از دست داده است واز طرفی دارای اهمیت فراوان در جذب گردشگر به استان دارد، تاکنون هیچ اقدامی از سوی شهرداری فرخشهر و ارگانهای مربوطه دیگر انجام نشده است و این در حالی است مردم شهر فرخشهر و دیگر مردم استان از موضوع ناراضی هستند.

وجود مشکل نخاله های این منطقه شخصا پیگیری می کنم و تذکر می دهم

فرماندار شهرکرد در این خصوص به خبرنگار مهر اظهار داشت: من روی این قضیه حساسیت بالایی داشته و دارم و این موضوع را تذکر می دهم و شخصا پیگیری می کنم.

مراد کاظمی اذعان داشت: مشکل نخاله ها یکی از دغدغه های مهم من در این شهرستان است و نخاله های ساختمانی چهره شهر و طبیعت را به هم می ریزند و باید ریختن نخاله ها با اعمال مقررات کنترل شود.

وی با بیان اینکه نخاله های ساختمانی بیشتر در شب در محل هایی که نزدیک شهرهاست ریخته می شود، تصریح کرد: نخاله ها به جز از بین بردن چهره طبیعت مشکلات بسیار زیادی در حوزه محیط زیست وآلودگیهای محیط زیستی ایجاد می کنند.

وی اذعان داشت: من از گذشته تاکنون پیگیر نخاله و مشکلات ایجاد شده در این خصوص بوده ام و پیش از این به استاندار پیشنهاد داده بودم که محلی که ظرفیت کل نخاله های شهرستان را داردبرای این خصوص در نظر گرفته شود و سپس تمام ماشن آلات سازمانها، نهادها، پیمانکاران و حتی بخش خصوصی در یک مقطع زمانی بسج شوند و تمام نخاله های شهرستان را جمع کنند و در محل مورد نظر ریخته شود و سپس محل نخاله ها که به صورت تپه شده است تبدیل به فضای سبز شود.

فرماندار شهرکرد ادامه داد: بعد از جمع آوری تمام نخاله های موجود در شهرها و روستاهای شهرستان، مقرارات سختگیرانه و پیشگیرانه اعمال شود و با متخلفین برخورد شود تا در آینده هیچ کجای شهرستان شاهد وجود نخاله ساختمانی نباشیم.

    نظرات