همراهی یک خط جدید BRT همزمان با افتتاح بزرگراه طبقاتی صدر

همراهی یک خط جدید BRT همزمان با افتتاح بزرگراه طبقاتی صدر

http://www.bananews.ir/معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به طراحی خطوط اتوبوسرانی تندرو (BRT) در طبقه اول بزرگراه صدر، اظهار کرد: این خط بزرگراه صدر را به پارک وی متصل می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مازیار حسینی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به سیاست شهرداری تهران مبنی بر پیش‌بینی سهم حمل‌ونقل عمومی در کلیه بزرگراه‌های جدید شهر، تصریح کرد: فاز مطالعاتی طراحی یک خط جدید BRT در طبقه اول بزرگراه صدر انجام شده و تجهیزات مربوط به آن در حین تکمیل طبقه دوم صدر، نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: این خط ویژه جدید همزمان با افتتاح طبقه دوم بزرگراه صدر به بهره‌برداری می‌رسد و با طی مسیر بزرگراه صدر و عبور از بزرگراه مدرس در مسیر شمال به چهار راه پارک وی خواهد رسید.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، با بیان اینکه قرار نیست با دو طبقه شدن بزرگراه صدر، کل افزایش ظرفیت ایجاد شده در این معبر به خودروهای شخصی اختصاص یابد؛ بلکه با پیش‌بینی خط ویژه اتوبوس، از این افزایش ظرفیت به نفع حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌هایBRT می‌تواند در حدفاصل بین ستون‌های طبقه دوم صدر نصب شود، خاطرنشان کرد: با نصب پل‌های عابر پیاده دسترسی شهروندان به ایستگاه‌ها فراهم خواهد شد.

    نظرات