سکونت ۴ میلیون ایرانی در سکونتگاه های غیررسمی

سکونت ۴ میلیون ایرانی در سکونتگاه های غیررسمی

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به سکونت بیش از ۴ میلیون نفر در سکونتگاه های غیررسمی کشور، گفت: تاکنون ۱۰۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال در سکونتگاه های غیررسمی به افتتاح و بهره برداری رسیده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید کیان پور در گفتگو با مهر با اشاره به توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی، اظهار داشت: تاکنون در ۶۸ شهر مطالعات سکونتگاه های غیررسمی انجام گرفته است که در قالب این شهرها ۷۴۴ محله غیررسمی با مساحت ۴۳ هزار و ۸۸۹ هکتار مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این محله ها بالغ بر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر سکونت دارند، بیان کرد: از تعداد ۷۴۴ محله شناسایی شده ۲۹۶ محله با مساحت ۱۹ هزار و ۹۹۶ هکتار و جمعیت ۲ میلیون و ۱۷۸ هزار نفر برای انجام اقدامات کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به عنوان محلات در اولویت اول برای ساماندهی انتخاب شدند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: در تمامی مراکز استان ها و کلانشهرها به جز شهرهای تهران و شهرکرد، مطالعات توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی انجام شده است.

وی به پروژه های اجرایی در این محله ها اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال در سکونتگاه های غیررسمی ۲۰ شهر کشور و تعداد ۵۵ محله با همکاری مدیریت شهری و مردم در قالب ارایه سرانه های خدمات شهری در حال انجام است.

کیان پور در خصوص ایجاد این سرانه ها، افزود: پروژه های ساخت و احداث آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، فنی و حرفه ای، ایجاد دسترسی، احداث شبکه های آب و فاضلاب، آب آشامیدنی، روشنایی معابر در دستور کار است که تاکنون از این تعداد ۱۰۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال به افتتاح و بهره برداری رسیده است.

    نظرات