سیستم گرمایشی مدارس روستایی و مناطق سردسیر استاندارد می‌شوند

سیستم گرمایشی مدارس روستایی و مناطق سردسیر استاندارد می‌شوند

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی ویژه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در سال ۹۲ خبر داد و گفت: با تصویب این بودجه در مجلس شورای اسلامی، سیستم‌های گرمایشی یک پنجم مدارس روستایی و مناطق سردسیر استاندارد می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی رییسی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: امسال ردیف اعتباری مناسبی برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی به مدارس اختصاص یافته است و در صورتی که این اعتبارات به موقع تخصیص یابد، سازمان نوسازی می‌تواند یک پنجم از مدارس روستایی و مناطق سردسیر را که از استانداردهای لازم سیستم گرمایشی برخوردار نیستند، به پکیج حرارتی یا سامانه حرارت مرکزی تبدیل کند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی از محل عوارض دریافتی بابت مصرف گاز در کشور در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و علی‌رغم اینکه با نیازهای سازمان نوسازی برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی فاصله دارد، اما رقم قابل ملاحظه‌ای است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اعتبار تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی ۴۷ میلیارد تومان بود، گفت: افزایش این رقم در بودجه سال ۹۲ به ۲۰۰ میلیارد تومان گام بلندی است و در صورتی که به موقع این اعتبارات تخصیص یابد، سیستم‌های گرمایشی مناطق سردسیر و روستایی که فاقد استانداردهای لازم هستند در اولویت استانداردسازی قرار می‌گیرند.

 

رییسی تصریح کرد: اکثر مدارس روستایی به ویژه در مناطق سردسیر از سامانه گرمایشی، نفتی و گازی بهره‌مند هستند که از لحاظ استانداردها، ایمنی لازم را ندارند که با اختصاص این اعتبار در سال ۹۲، سازمان نوسازی می‌تواند یک پنجم از این مدارس را تحت پوشش سیستم حرارت پکیج یا حرارت مرکزی قرار دهد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه افزایش این رقم اعتباری به نوبه خود به افزایش ارتقای ایمنی مدارس روستایی منجر خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: با تخصیص به موقع این اعتبارات سازمان نوسازی بتواند سیستم‌های گرمایشی مناطقی که فاقد استانداردهای لازم هستند به سیستم گرمایشی دارای ایمنی تبدیل کند.

    نظرات