نگرانی شورای شهر از نشت آب به زیر برج میلاد

نگرانی شورای شهر از نشت آب به زیر برج میلاد

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به تعبیه نادرست آبنمای بیرون و داخل برج میلاد تهران، نسبت به نشت آب به زیر برج ابراز نگرانی کرد و خواستار بررسی فوری این موضوع توسط یک کمیته تخصصی شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،‌حمزه شکیب در جریان پانصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، از برج میلاد تهران به عنوان یک المان مهم شهری یاد کرد و گفت:‌ کسانی که از ابتدا در جریان طراحی و ساخت این برج حضور داشتند، اکنون نگران نگهداری این سازه هستند.

وی ادامه داد: آب نمای بیرون و داخل برج میلاد به درستی تعبیه نشده و آب در حال نشت به زیر برج است.

شکیب پیشنهاد داد که یک کمیته تخصصی برای بررسی این موضوع تشکیل شود و یکی از اعضای این کمیته هم عضو شورای شهر باشد تا شورا به دقت به این مسئله ورود کند.

مهدی چمران _ رییس شورای شهر تهران هم ضمن موافقت با پیشنهاد تشکل کمیته تخصصی برای بررسی این موضوع،‌گفت: شهرداری پیشتر اعلام کرد که مشکلی وجود ندارد و آب نماها تعمیر و اصلاح شده است اما با این وجود به دلیل نگرانی که همچنان در این باره وجود دارد کمیسیون عمران باید ساز و کار تشکیل کمیته تخصصی را پیش‌بینی کند و به سرعت در جلسه هفته آینده این موضوع در صحن شورای شهر تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی _ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعتقاد داشت که نیازی به تشکیل کمیته جدیدی نیست و در این باره گفت: برج میلاد نماد مهمی در دوره حاضر است و اگر مدام مصوبات کوچک درباره برج به تصویب برسد شهرداری تهران به عنوان مجری دچار مشکل می‌شود.

وی ادامه داد: اولین مصوبه دو فوریتی شورای شهر سوم درباره برج میلاد بود که طی آن تشکیل کمیته پنج نفره‌ای با ترکیب دو نماینده شهرداری و سه نماینده شورای شهر به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مقرر شده بود. اکنون می‌توان همان کمیته را احیا کرد و در عین حال کمیسیون عمران هم دو نماینده به این مجموعه اضافه کند تا همه موضوعات مربوط به برج میلاد اعم از تاسیسات جنبی، فضای سبز و توسعه محوطه برج در این کمیته تعیین تکلیف شود.

 

مهدی چمران در این باره توضیح داد: کمیته یاد شده مورد بی‌مهری شهرداری قرار گرفت و اعضای این کمیته هم به دلیل دغدغه‌های کاری شخصی متفرق شدند.

وی بر ضرورت احیای این کمیته تاکید کرد اما گفت: برای بررسی موضوع نشت آب به زیر برج باید کمیته تخصصی دیگری تشکیل شود.

به گزارش ایسنا ، مرتضی طلایی _ رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات مطرح شده درباره برج میلاد با لحن شوخی خطاب به شکیب گفت: آقای شکیب! ما که نگران نباشیم برج میلاد ممکن است فرو بریزد؟!

طلایی ادامه داد: مباحث مطرح شده مربوط به نگهداری برج میلاد است؛ اما فردا ممکن است تیتر همه سایت‌های خبری این باشد که برج میلاد در حال فرو ریختن است! در آشفته بازار سیاسی فعلی هر بحثی می‌تواند به یک موضوع سیاسی تبدیل شود.

با این وجود شکیب تاکید کرد که بحث مطرح شده کاملا فنی است و افزود: ارتفاع برج میلاد قابل توجه است و آب شستگی زیر برج حتی اگر دو درجه دوران ایجاد کند می‌تواند منجر به جابجایی زیادی شود و عوارض ثانویه نگران کننده‌ای به دنبال داشته باشد. بنابراین ما باید مراقبت کنیم که مشکلی به دست خودمان برای این نماد ملی ایجاد نکنیم.

در نهایت مقرر شد که موضوع تشکیل کمیته برای بررسی این موضوع در اولین فرصت در دستور کار کمیسیون عمران قرار بگیرد و طرح آن هفته آینده به صحن شورای شهر بیاید.

    نظرات