ارتقاء تکنولوژی واحد های تولید زایدات سنگی در ۵ استان کشور

ارتقاء تکنولوژی واحد های تولید زایدات سنگی در ۵ استان کشور

http://www.bananews.ir/«در زمینه استخراج جدید سنگ های تزئینی در استان خراسان رضوی اقدامات خوبی انجام شده است که نه تنها مشکل زیست محیطی ایجاد نمی کند بلکه می تواند به عنوان فضایی توریستی ازآن استفاده شود.»

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارتقاء تکنولوژی واحد های تولید زائدات سنگی در بخش فرآوری سنگ‌های معدنی در ۵ استان کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «وجیه اله جعفری»، معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ۷٫۵ درصد مساحت کشور انواع فعالیت‌های معدنی انجام می‌شود، اظهار داشت: ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد که امکان ارتقای این عدد به ۸۰ نوع ماده معدنی وجود دارد.

جعفری با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در فعالیت‌های معدنی هفت استان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: مواد فلزی، خاک‌های نادر و محصولات استراتژیک در اولویت‌های معدنی قرار گرفته‌اند.

جعفری در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص میزان خام فروشی حوزه معدن در سال ۹۱ گفت: هم اکنون آمار دقیقی در این ارتباط نداریم اما هیچ ماده معدنی بدون فرآوری اولیه در کشور وجود ندارد و سنگ آهن نیز دانه بندی می‌شود.

معاون صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن تجارت در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص میزان تولید مصالح ساختمانی و علت افزایش قیمت آن در بازار گفت: تولید دو محصول کاشی و شیشه در سال گذشته رشد خوبی داشته است و درزمینه تولید گچ و سنگ های تزئینی نیز هر کدام ۹ و ۱۷ درصد افزایش تولید داشته ایم.

جعفری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در زمینه ابهامات مزایده معدن چادرملو افزود: شرکت چادرملو خصوصی است اما معدن آن دولتی است و پروانه بهره برداری آن بنام دولت و سازمان توسعه و نوسازی معدن ایران است و مشمول قانون تجارت می شود.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران دیگری در خصوص اغتشاش در معدن دهبید گفت: حادثه حمله مردم به معدن سنگ دهبید به دلیل سوء برداشت آنها از مصوبه دولت بود و براساس آخرین تصمیم، مجوز بهره‌برداری از این معدن برای شرکت بهره‌بردار قبلی تمدید شده است.

جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اقدامات انجام شده در بخش فرآوری سنگ های معدنی خاطر نشان کرد: هر چند بسیاری از واحد های ما در حوزه معدن مدرن نیستند و کارایی لازم را ندارند اما با ارتقاء تکنولوژی واحد های موجود توانستیم طی ۴ سال گذشته در ۵ استان کشور واحد های تولید زایدات سنگی را به عنوان واحد های بند الف تعریف کنیم.

وی افزود: در این راستا و در زمینه استخراج جدید سنگ های تزئینی در استان خراسان رضوی اقدامات خوبی انجام شده است که نه تنها مشکل زیست محیطی ایجاد نمی کند بلکه می تواند به عنوان فضایی توریستی ازآن استفاده شود.

معاون معدنی وزیر صنعت در مورد اجرای ۷ طرح فولادی نیز گفت: آخرین مرحله فاینانس چینی این طرح‌ها انجام شده و مجوزهایی در این مورد توسط کارگروه توسعه بخش معدن صادر شده که در حال جمع‌آوری امضاء هستیم.

وی با بیان اینکه طرح فولاد سبزوار و بافق ۳۴ درصد رشد فیزیکی داشته است، گفت: بخش احیای مستقیم همه طرح‌های فولاد استانی با پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصدی همراه است.

    نظرات