غرب تهران در آستانه یک جهش اقتصادی

غرب تهران در آستانه یک جهش اقتصادی

http://www.bananews.ir/سایت خبری «الف» در تحلیلی پیرامون آنچه این اواخر در برخی نقاط تهران به خصوص در غربی‌ترین نقطه پایتخت- منطقه۲۲- در حوزه پروژه‌های عمرانی‌تفریحی اتفاق افتاده است، نوشت: «فشردگی تهران راه را برای هر اقدامی در جهت رفع محدودیت‌های زیستی به وجود آمده بسته بود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهر به قدری مملو از ساختمان شد که دیگر جایی برای تجربه‌های جدید نداشت. اما توسعه غرب تهران این بستر را فراهم کرد تا اتفاقات مثبت و تازه در حوزه شهر تهران بیفتد. این موضوع، موقعیتی ممتاز و درخشان را برای منطقه ۲۲ و به ویژه ساکنان آن به وجود آورده است. ساکنان محدوده غرب تهران فرصت زندگی در منطقه‌ای با ارزش‌های زیستی غنی و از نظر معماری منطبق با اصول شهرسازی را دارا هستند. از سوی دیگر امکان بهره‌مندی‌های اقتصادی به تبع تحولات اقتصادی‌ای که در منطقه در شرف وقوع است، برای آنها وجود دارد.
این منطقه در سطح تهران و فرا شهری قابلیت دسترسی بی‌نظیری دارد.
محدوده دید وسیع توام با آسایش و آرامش، فضاهای سبز گسترده و مفرح، جنگل‌ها و منابع طبیعی، قرارگیری در کنار پارک جنگلی و تفریحی چیتگر، دسترسی آسان به چهار ایستگاه مترو، خدمات‌دهی سازمان اتوبوسرانی برای دسترسی آسان‌تر به مناطق مختلف شهر، دوری از همهمه، آلودگی، تراکم و ترافیک مناطق مرکزی، آب و هوای مطبوع و خوش و ایمنی و امنیتی که این منطقه را به ثبت جامعه ایمن رسانده است، همگی از ویژگی‌های ممتاز و منحصر به‌فرد این منطقه از شهر تهران است.
در حال حاضر، بیشترین سرانه فضای سبز در تهران که برای هر نفر ۲۵ متر مربع است متعلق به منطقه ۲۲ است؛ ضمن این که پیوستن این منطقه به شبکه جامعه جهانی ایمن، آن را در شهر تهران منحصربه‌فرد کرده است.
اما آنچه این منطقه تهران را از دیگر مناطق متمایز می‌کند، تنها ویژگی‌های جغرافیایی و برخورداری از سرانه فضای سبز بالا، آب و هوای پاک یا ویژگی‌های مشابه دیگر نیست، بلکه چشم انداز این منطقه برای تبدیل شدن به قطب گردشگری شهر تهران است که ساخت دریاچه شهدای خلیج فارس از مصادیق آن است.»

    نظرات