ایران در بحران آب

ایران در بحران آب

http://www.bananews.ir/مسئله کم‌آبی، موضوع مهمی است که باید در کشور خود که در منطقه نیمه بیابانی قرار دارد، بدان توجه کرد؛ کشور به مرحله بحران آبی رسیده است، ایران روزهای خشکسالی را سپری می‌کند و با وجود نرمال بودن بارش‌ها در سال آبی جاری همچنان با مسئله خشکسالی دست و پنجه نرم می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، در حال حاضر کشور در شرایط آبی سختی به سر می برد و به مرحله بحرانی رسیده‌ایم؛ در طول سالیان اخیر بارندگی کاهش داشته و یکی از نمونه‌های آن وضعیت سد زاینده رود است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور پیش از این درمورد وضعیت تامین آب در کشور گفته بود که با نگاهی به حدود ۴۰ سال گذشته مشاهده می‌شود که سرانه آب در دسترس ۷۵۰۰ متر مکعب به ازای هر نفر بود و امروز میزان آن به کمتر از ۱۵۰۰ متر مکعب رسیده است.

مهدی ثمره هاشمی با تاکید بر افزایش مصرف آب در بخش آب شرب، بهداشت، کشاورزی و صنعت افزود: در چنین شرایطی باید مدیریت صحیح بر منابع آب داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد که سالانه پنج میلیارد متر مکعب آب شرب تولید و مصرف می‌شود.

هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در راه است

 عناوین روزهای هفته صرفه جویی در مصرف آب در سال جاری با محوریت شعار سال و با هدف ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب مشخص و اعلام شده است.

با توجه به آغاز فصل گرما که در آن اهمیت و جایگاه آب و نتایج کمبود آب ملموس‌تر است، فعالیت‌های فرهنگی در راستای جلب توجه همگانی به اهمیت صیانت از این عنصر حیات بخش گسترش می‌یابد وشرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور اجرا می‌کنند.

مسوولان و تلاش‌گران حوزه تامین آب شرب سالم و بهداشتی امیدوار هستند که با همراهی مردم و به‌ویژه رسانه‌های جمعی در این راستا اهداف این مهم محقق شود.

بر این اساس عناوین این روزها بدین شرح است:

روز شنبه، اول تیر ماه سال ۹۲ :‌ آب، حماسه‌ اقتصادی و مشارکت همگانی

روز یکشنبه، دوم تیر ماه: ‌آب، رسانه و ارتقای آگاهی‌های عمومی

روز دوشنبه، سوم تیر ماه: آب، محیط زیست و توسعه پایدار

روز سه شنبه، چهارم تیر ماه: ‌آب و همکاری‌های بین المللی

روز چهارشنبه، پنجم تیر ماه: آب محدودیت، منابع و مصرف بهینه

روز پنجشنبه، ششم تیر ماه: ‌آب، اقتصاد و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی

روز آدینه، هفتم تیر ماه: ‌آب، فرهنگ عمومی و آموزه‌های دینی

امید است که با افزایش آگاهی و به روز شدن ابزار آبرسانی در خانه‌ها، صنعت و کشاورزی از میزان هدر رفت آب کاسته و بر رفاه عمومی جامعه افزوده شود.

باشد که خداوند ایران را از خشکسالی و کم آبی حفظ کند.

    نظرات