بازیافت آسفالت به شیوه گرم در نمایشگاه راه و ترابری

بازیافت آسفالت به شیوه گرم در نمایشگاه راه و ترابری

www.bananews.irبازیافت آسفالت به شیوه گرم که توسط سازمان همیاری شهرداری استان یزد انجام شده است در نمایشگاه راه و ترابری و صنایع وابسته به نمایش درآمد.

به گزارش بنا نیوز به نقل از"ایسکانیوز" کارخانه بازیافت آسفالت به شیوه گرم دارای مزایایی از جمله کاهش مصرف مصالح، کاهش آلودگی، تولید آسفالت به قیمت کمتر، مصرف بهینه مصالح موجود در آسفالت و بهبود ابعاد هندسی مصالح و ویژگی های کیفی مخلوط آسفالتی است.

سازمان همیاری شهرداری استان یزد در خارج از کشور نیز در کشورهای غرب آسیا در حال ارائه خدمات است.

بازیابی آسفالت روشی برای استفاده مجدد از آسفالت فرسوده و خراب است. آسفالت فرسوده را بعد از خراب شدن براساس مطالعه و محاسبات اقتصادی و با توجه به وضعیت اقلیمی مورد بررسی قرار می دهند.

مصالح دست آمده از آسفالت قدیم رامی توان با مصالح جدید آمایش کرد تا به حد استاندارد رسد و در همان محل با محل های دیگر استفاده کرد.

معمولاً در پروژه از ۱۰ تا۵۰ درصد آسفالت به دست آمده در روسازی جدید استفاده می شود.

**آخرین دستاورد ریل گذاری محور اراک – ملایرارائه شد

شرکت بالاست (شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه آهن)، آخرین دستاورد ریل گذاری و روسازی خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت.

ریل گذاری و روسازی محور اراک – ملایر به طول ۱۰۵ کیلومتر که خطوط غرب کشور را از طریق استان مرکزی به راه آهن سراسری کشور متصل می کند، به عنوان آخرین دستاورد و برنامه این شرکت محسوب می شود که در نوع خود بی نظیر است.

به گفته سعیدی کیا مدیر عامل شرکت یاد شده، برخی از ماشین آلات این شرکت از کشورهای روسیه و ترکیه وارد کشور می شود که در این نمایشگاه نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است که می توان به جرثقیل تاگراف به عنوان تخصصی ترین ماشین آلات در این بخش اشاره کرد.

طرح ریل گذاری محور اراک – ملایر از فروردین سال جاری شروع شده و تاکنون ۸۹ کیلومتر مسیر اصلی آن آماده و تنها ۱۶ کیلومتر از خطوط فرعی باقی مانده است.

‌دراین پروژه ۲۶۰ هزار متر مکعب بالاست به کار گرفته شده است.

**کامیون چندمنظوره یونیماگ در اولین نمایشگاه راه و ترابری به نمایش درآ‌مد

کامیون های چندمنظوره یونیماگ توسط کمپانی اشمیت آلمان، در اولین نمایشگاه بزرگ راه و ترابری و صنایع وابسته ارائه شد.

دستگاه های مرمت آسفالت، تجهیزات زمستانی، تیغه های برفروب، جاروهای خیابانی از دیگر مواردی هستند که در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

دستگاه های نمک پاش خاصی که حجم مخزن ۱۲ مترمکعبی دارد نیز در نمایشگاه راه و ترابری ارائه شده است.

همچنین شاستی ایویکو ۴*۴ که دارای تیغه جلو، تیغه بغل و نمک پاش است و با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت می تواند در حوزه راهداری موثر واقع شود، در نمایشگاه معرفی شد.

مهمترین شاخصه این کامیون مسطح ماندن اتاق آن در ناهمواری هاست. به طوری که اگر در هر نوع ناهمواری قرار گیرد تنها چرخهایش جابجا می شوند و کمک فنرهای خاص آن اتاق را صاف نگاه می دارند. در نا همواری‌های شدید نیز این فنرهای خاص باعث جلوگیری از بلند شدن چرخ از روی زمین و از دست دادن ایستایی کامیون می شود.

یونیماک نام نوعی از کامیون‌های کوچک چندمنظوره و چهار چرخ محرک ساخت شرکت مرسدس بنز آلمان است.

**نمایش دستگاه برفخور در نمایشگاه وزارت راه و ترابری

یکی از شرکت های داخلی که در تولید علایم و تولیدات تجهیزات زمستانی در خاورمیانه رتبه نخست راکسب کرده، دستگاه برفخور تولید خود را به نمایش عموم گذاشت.

این خودروها با قدرت مکش زیاد، برف‌ها را از جاده‌ها به درون دستگاه کشیده و به شعاع ۱۰۰ متری جاده پرتاب می‌کنند.

این دستگاه برای پاکسازی سطح جاده‌ها، خیابان‌ها و باند فرودگاه‌ها از برف به کار می‌رود که این امر جاده‌ها را تمیز می‌کند و از تخریب راه‌ها هم جلوگیری می‌شود. دستگاه برف‌خور با چرخش هد مارپیچ، برف‌های جمع شده را از مسیر کانال خروجی به بیرون از جاده پرتاب می‌کند. ظرفیت برف‌روبی این دستگاه بیش از ۶۵۰ تن در ساعت است.

دستگاه دیگر مورد نمایش دستگاه برفخور در بخش ریلی است که در برفروبی کمک شایانی خواهد کرد.

همچنین دستگاه ماسه روب و ماسه خور برای راه آهن در نمایشگاه راه و ترابری ارائه شده است.

**مذاکره فرصت های سرمایه گذاری در فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره)

در نخستین روز برگزاری اولین نمایشگاه بزرگ راه و ترابری و صنایع وابسته جلساتی در خصوص ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و سرمایه پذیری در فاز ۲ فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

کاشانی کارشناس امور فرهنگی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این باره اظهار داشت: در زمینه فرصت‌های سرمایه گذاری در فاز ۲ فرودگاه در نخستین روز برپایی نمایشگاه ۳ جلسه تشکیل شد که امیدواریم تا پایان نمایشگاه نتایج خوبی در این زمینه کسب کنیم.

وی افزود: در بسیاری از نمایشگاه ها، فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان بهترین پاسخگو به بازدیدکنندگان برگزیده شده است، در همین راستا مسئولان فرودگاه از جمله مهندس رضا قدیمی مدیر کل فرودگاه، نوحی مشاور رئیس کل گمرک و مدیر کل گمرک فرودگاه و سرهنگ ذوالفقاری فرمانده پلیس فرودگاه در طی برگزاری نمایشگاه در غرفه فرودگاه امام خمینی (ره) حضور خواهند یافت تا پاسخگوی بازدیدکنندگان عزیز باشند.

فاز دوم طرح توسعه فرودگاه امام شامل سه پروزه احداث باند دوم، هتل چهار ستاره می شود.

همچنین ساخت پایانه شماره دو فرودگاه امام را از دیگر پروژه های فاز دوم طرح توسعه این فروگاه است و بر اساس برآوردهای انجام شده این پایانه ظرفیت حدود ۲۰ میلیون مسافر را دارد که مرحله نخست آن طی چهار سال و مرحله بعدی طی سه سال پس از آن ساخته خواهد شد.

حجم سرمایه گذاری پایانه دو، حدود ۹۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است که توسط بخش غیر دولتی تامن خواهد شد.

**سیستم فروش آنلاین ۲ بلیت قطار شرکت رجاء ارائه شد

سیستم فروش آنلاین ۲ شرکت رجا آخرین اطلاعات رزرو بلیت قطار را در نمایشگاه وزارت راه و ترابری ارایه می دهد.

این سیستم اطلاعات ریز و دقیق مسافرین از جمله تعداد مسافرهای ویژه خواهران و برادران را ارایه می دهد و برای آگاهی بیشتر از مقررات و شیوه ‌تهیه و استرداد اینترنتی بلیت قطار، به دو قسمت "ضوابط خریداینترنتی بلیت" و "راهنمای استفاده از سیستم خرید اینترنتی بلیت قطار" در بخش خرید اینترنتی بلیت مراجعه کرده و جزء به جزء فروش های بلیت را دریافت کنند.

در گذشته سیستم آنلاین یک که تنها تعداد اطلاعات مسافرین عادی را ثبت می کرد، در این بخش ارایه می شد که با ارایه سیستم جدید که از دهم آذرماه تمامی آمار و اطلاعات مسافرین رجا در آن ثبت شده سرعت پاسخگویی و اطلاعات دقیق رزرو بلیت ها را می توان از طریق این سیستم به دست آورد.

خرید بلیت از طریق کارت‌های عضو شتاب که قابلیت پرداخت اینترنتی (داشتن کد CVV2) را دارند ممکن است.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر از مقررات و شیوه ‌تهیه و استرداد اینترنتی بلیت قطار، به دو قسمت "ضوابط خریداینترنتی بلیت" و "راهنمای استفاده از سیستم خرید اینترنتی بلیت قطار" در بخش خرید اینترنتی بلیت سامانه شرکت رجاء مراجعه کنند.

**اختراع مشترک وزیر راه و ترابری و یک مخترع به نمایش درآ‌مد

اولین دستگاه تست چسبندگی اسلاری سیل با هدف تشخیص زمان آماده سازی پروژه های راهی در نمایشگاه راه و ترابری و صنایع وابسته به نمایش گذاشته شد.

سعید دلیرپور مخترع دستگاه تست چسبندگی اسلاری سیل؛ با بیان این که دستگاه به عنوان موضوع وی در پایان نامه اش به طور مشترک با وزیر راه و ترابری طراحی شده است، گفت: اسلاری سیل یک نوع آسفالت حفاظتی است و استفاده از آن به منظور ایجاد تأخیر در زبرشدگی سطح راه؛ پر کردن ترک های ریز و بهسازی اصطحکاک به کار گرفته می شود.

وی ادامه داد: وسیله تست چسبندگی برای اندازه گیری زمان عمل آوری به کار می رود که با این دستگاه می توان زمان مشخص شده ترافیک از روی جاده ای که اسلاری سیل بر روی آن اجرا شده را مشخص کرد.

وی اضافه کرد: دستگاه آزمایش چسبندگی یک وسیله سبک و قابل حمل است که میزان تغییر فشار بر روی نمونه قابل تنظیم توسط آن می شود.

این مخترع خاطرنشان کرد: این دستگاه که با هزینه ای بیش از ۴۰۰ هزار تومان ساخته شده می تواند حداکثر زمان بازگشایی پروژه راه را توسط آن مشخص کرد.

    نظرات