صادرات خدمات مهندسی به ۵۶ کشور اسلامی

صادرات خدمات مهندسی به ۵۶ کشور اسلامی

http://www.bananews.ir/تفاهم نامه ای با تکیه بر موضوع آموزشهای علمی و فنی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شبکه دانشگاههای مجازی اسلامی توسط منعقد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی فرج زاده ها اعلام این خبر گفت: هدف از این تفاهم نامه، همکاری سازمان و شبکه به منظور ارائه خدمات آموزشی فنی و مهندسی به ۵۶ کشور عضو و تبادل نظر در زمینه صادرات خدمات مهندسی پیش بینی شده است.

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در این تفاهم نامه بررسی امکانات ارائه خدمات آموزشی در زمینه ۷ رشته مهندسی عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک به صورت مجازی- حضوری و مکاتبه‏ ای به کشورهای اسلامی هدف، برگزاری گردهمایی مرتبط با حضور اساتید و مهندسان دارای صلاحیت آموزش دروس مهندسی و ارائه راه‏ حل‏ های مرتبط، شناسایی توانمندان در زمینه آموزش که علاوه بر دانش مهندسی، تسلط بر یکی از زبان‏های (انگلیسی/ فرانسه/ عربی) را داشته باشند ، برنامه ‏ریزی جهت اجرای برنامه‏ های آموزشی به صورت ضبط و تدوین برنامه‏ های مصوب و اعزام مدرس به کشورهای هدف، تهیه جزوات، مستندات، کتاب آموزشی و لوح فشرده مربوطه، همکاری در ایجاد هیأت مشورتی برخط ( on line ) برای پاسخگویی و همکاری در ایجاد و تأسیس سایت خاص در زمینه اطلاع‏ رسانی به کشورهای اسلامی عضو، جزء تعهدات سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

وی افزود: ارائه اطلاعات از کشورهای هدف در زمینه نیازسنجی های آموزشی، ارائه شرح دروس مورد نظر در هر یک از کشورهای هدف، برقراری ارتباط بین اساتید و دانشجویان، تهیه دستورالعمل‏های مربوط به پرداخت حق‏الزحمه اساتید - شهریه دانشجویان و غیره ، همکاری در ایجاد سایت خاص آموزشی با استفاده از توصیه‏ های سازمان، همکاری در صدور ویزا برای مدرسین و اساتید از وظایف و تعهدات شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام است.

علی فرج زاده ها گفت: این تفاهم‌نامه در تاریخ ۱۲ تیرماه امسال به تصویب و امضاء طرفین رسیده و برای مدت دوسال از تاریخ امضاء تفاهم نامه قابل اجرا است همچنین در صورت تمایل طرفین قابل تمدید خواهد بود.

شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام در ایران با حضور ۱۹ نفر از سفرای کشورهای اسلامی عضو کمیته دائم همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) در دانشگاه پیام نور که منتخب و نماینده تمام دستگاههای علمی و پژوهشی و تحقیقاتی کشور است، مورد بهره برداری قرار گرفت.

راه اندازی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام توسط جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین نشست مجمع عمومی کمیته دائمی علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (کامستک) که فروردین سال ۱۳۸۷ در اسلام آباد پاکستان برگزار شد، به تصویب رسید.

ایجاد شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام با میزبانی جمهوری اسلامی ایران، عضویت ۵۶ کشور اسلامی همچنین هیات رئیسه انتخابی متشکل از کشورهای تونس، اندونزی، عراق، افغانستان و سوریه انجام شد.

نظرات