رهبر:  حقوق شرعی و قانونی مسکن مهر قبل از واگذاری زمین مشخص شود

رهبر: حقوق شرعی و قانونی مسکن مهر قبل از واگذاری زمین مشخص شود

http://www.bananews.ir/رییس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: با توجه به اینکه اکنون اراضی مسکن مهر در اتصرف متقاضیان است مالکیت قطعی این زمین‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند اما باید حقوق شرعی و قانونی مسکن مهر و مالکیت اراضی آن مشخص و اعلام شود دولت بهای دریافتی این اراضی را در چه بخشی هزینه می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با واگذاری زمین به متقاضیان مسکن مهر تغییر زیادی در این واحد‌ها ایجاد نمی‌شود چرا که تنها زمین از حالت اجاره ۹۹ ساله به مالکیت تبدیل می‌شود.

وی با بیان این‌که این لایحه از سوی دولت به مجلس تحویل داده شده است، گفت: مابه‌التفاوت قیمت زمین و آپارتمان ساخته شده باید به صورت کارشناسی مشخص شود.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان افزود: به طور معمول به ازای هر مترمربع آپارتمان نیم مترمربع زمین تعلق می‌گیرد به طور مثال یک واحد ۱۰۰ متری ۵۰ متر از سهم زمین دارد.

رهبر تاکید کرد: در صورت اجرای این لایحه و استقبال متقاضیان ممکن است هزینه‌ زمین به صورت پرداخت اقساطی به بانک محول شود.

وی درباره‌ این‌که این زمین‌ها دولتی بودند و حال در اختیار اقشار کم درآمد قرار گرفته‌اند، گفت: هنگامی که این زمین‌ها به متقاضیان داده شده افراد دیگری حق تصرف در آن را ندارند و دولت نیز می‌تواند با پرداخت مابه‌التفاوت زمین و آپارتمان متقاضیان را مالک دائم این زمین‌ها کند.

به گفته‌ رییس کانون سراسری انبوه‌سازان ممکن است مالکیت این زمین‌ها از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد اما باید از نظر شرعی بررسی شود.

رهبر تاکید کرد: دولت نیز باید مشخص کند درآمد توسعه‌ مسکن مهر در کدام بخش‌ها صرف می‌شود.

وی درباره‌ افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر پس از واگذاری زمین نیز اظهار کرد: به‌طور طبیعی با مالکیت زمین قیمت‌ها افزایش می‌یابد اما باید پیش از انجام این لایحه حقوق قانونی و شرعی اراضی مورد نظر مشخص شود.

    نظرات