۳۰ درصد از واحدهای مسکن مهر صنعتی ساخته می‌شوند

۳۰ درصد از واحدهای مسکن مهر صنعتی ساخته می‌شوند

http://www.bananews.ir/متوسط صنعتی‌سازی در کشورهای پیشرفته ۴۰ درصد و در مسکن مهر حدود ۳۰ درصد است اما این اعداد مبین تولید خوب نیست بلکه زمانی خود را نشان می‌دهد که صنعتی‌سازی به عمق مسکن کشور برود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالرضا فرید نائینی - رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان، فناوران و صنعت‌سازان - درگفت‌وگو با ایسنا گفت: پروژه مسکن مهر یادآوری انبوه‌سازی و صنعتی‌سازی در کشور است که توانست پس از سال‌ها حافظه توسعه صنعتی کشور را تقویت کند.

نائینی با اشاره به آغاز صنعتی‌سازی مسکن در کشور در دهه ۵۰ و شهرک‌سازی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی رویه ساخت و ساز مسکن در کشور تغییر کرد و این ساخت و سازها باعث شد تا تولید صنعتی و انبوه در سایه قرارگیرد.

به گفته وی طی چند سال اخیر تولید و ساخت مسکن مهر حافظه صنعتی‌سازی در کشور را تقویت کرد که مهمترین ارزش مسکن مهر است.

نائینی افزود: مسکن مهر علاوه بر صاحب‌خانه کردن اقشار کم درآمد جامعه، توانست گامی دوباره جهت صنعتی‌سازی بردارد و در اندازه خود موفق بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح نیز دارای نقاط قوت و ضعف بوده است، گفت: طرح مسکن مهر به دلیل حضور نداشتن دانشگاهیان و نظریات کارشناسی آنها و عمق حضور نظام مهندسی با کمی اشکال مواجه شد اما در مجموع طرح موفقی بود.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان، فناوران و صنعت‌سازان با بیان اینکه این طرح دارای ابعاد مختلفی است، اظهار کرد: مسکن مهر هم تجریبات موفق و هم تجربیات شکست خورده دارد و می‌تواند با کمک نظریات دانشگاهیان و اساتید زیر ساخت‌های نظری خود را تامین کند.

نائینی با ابراز امیدواری از وجود طرح مسکن مهر در کشور گفت: مسکن مهر را باید به عنوان حرکت بزرگ در مسکن‌سازی در نظر گرفت و امیدواریم زیرساخت‌های نظری و مالی آن به خوبی فراهم شود و به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنیم.

    نظرات