خصوصیات وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از زبان خرم

خصوصیات وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از زبان خرم

http://www.bananews.ir/وزیر پیشین راه و ترابری ضمن مناسب دانستن عباس آخوندی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، معتقد است: او به فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت حوزه مسکن و شهرسازی اشراف کامل دارد اما در بخش حمل و نقل تجربه‌ای ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد خرم در گفت‌و‌گو با ایسنا ضمن بیان این‌که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید یا با حوزه مسکن یا راه آشنایی کامل داشته باشد، گفت: وزیری که به این حوزه وارد می‌شود باید به شدت مراقب باشد که بیش از این لطمه‌ای به حوزه راه وارد نشود و از طرفی برنامه‌های مناسبی برای حوزه راه داشته باشد.

وی با بیان اینکه جنس حوزه مسکن و شهرسازی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و راه و ترابری ماهیت اجرایی دارد که دو مقوله متفاوت هستند، اظهار کرد: این دو بخش سنخیتی با هم ندارند اما وزیر پیشنهادی دولت یازدهم از افراد با تجربه‌ای است که می‌تواند با مشورت کارشناسان متخصص این حوزه به خوبی دربخش‌های مختلف مدیریتی مناسب داشته باشد.

 

خرم به وزیر جدید راه و شهرسازی پیشنهاد داد که تا زمان تکفیک دو حوزه راه و مسکن از فرد با تجربه و متخصص برای انجام امور خود استفاده کند و به او اختیارات تام بدهد تا بتواند اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهد.

به اعتقاد وی بهتر است وزیر جدید هر چه سریع‌تر مسئله مسکن مهر را جمع کند تا بیشتر از این هزینه‌ای به دولت تحمیل نشود.

طرح جامع حمل و نقل ۳ سال است در وزارتخانه خاک می‌خورد

وزیر پیشین راه و ترابری به طرح جامع حمل و نقل که به گفته وی از حدود سه سال پیش در وزارتخانه خاک می‌خورد اشاره و تاکید کرد: طرح جامع حمل و نقل و طرح جامع مسکن باید هر چه زودتر مورد بازنگری توسط مشاوران واجد صلاحیت قرار گیرند.

وی توضیح داد: طرح جامع حمل و نقل شامل شش فاز است که پنج فاز آن تهیه شده و یک فاز باقی مانده است که که اعتبار مورد نیاز آن باید تامین شود.

خرم با اشاره به طرح جامع مسکن و با بیان اینکه این طرح به مشاور بی‌تجربه‌ای سپرده شد، گفت: این موضوع جای ابهام دارد که چرا طرح به این بزرگی به دست مشاوری سپرده می‌شود که بی‌تجربه بوده و سابقه‌ای ندارد. به اعتقاد من این طرح هر چه سریع‌تر باید در مدت شش ماه مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

وزیر راه وترابری دولت اصلاحات هزینه کردن منابع بخش راه را برای مسکن مهر کاری اشتباه عنوان و اظهار کرد: بخش راه مغفول مانده چون به اعتقاد من مسکن و شهرسازی اعتباربر نیست و باید بخش خصوصی متولی اجرای آن باشد و ورود دولت به حوزه مسکن بزرگترین اشتباهی بود که در تاریخ سابقه نداشت؛ بخش مسکن با سیاست‌گذاری درست و برنامه روشن و با عنایت بخش خصوصی می‌تواند به سرانجام برسد.

خرم در ادامه نوسازی بافت‌های فرسوده در کلان‌شهرها را از جمله موضوعات مهم و ضروری ذکر کرد و افزود: با این کار بخشی از نیازهای مسکن برطرف می‌شود.

    نظرات