عاملی مهم در تخریب محیط زیست را بشناسیم

عاملی مهم در تخریب محیط زیست را بشناسیم

http://www.bananews.ir/مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: ساماندهی و کنترل پسماندها تاثیر بسزایی در حفظ سلامت جامعه دارد لذا مسئولین ذیربط باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسن پسندیده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: توجه به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست یکی از مسایلی بوده که همواره از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که حفظ و تحویل آن به نسل‌های آینده، امری خطیر و مسوولیتی بزرگ تلقی می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین آلودگی‌های زیست‌محیطی، وجود زباله‌های بهداشتی و ضرورت دفن دقیق این زباله‌ها از سوی مدیریت پسماند است. دفع پسماندها باید به گونه‌ای انجام شود که هیچ گونه خطر و عواقبی به دنبال نداشته باشد و نکات لازم و قانونی مرتبط با دفع آنها به نحو مطلوبی رعایت شود.

پسندیده، دفع غیراصولی پسماندها را عاملی مهم برای تخریب محیط زیست و همچنین تهدید سلامت جامعه برشمرد و بیان کرد: با توجه به این‌که امروزه محیط زیست با چالش‎ها و مشکلات فراوانی روبرو است لذا نباید اجازه دهیم که پسماندهای تولید شده ناشی از فعالیت‎های گوناگون، این مهم را بیش از پیش تحت تأثیر قرار دهد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز ادامه داد: جمع‌آوری صحیح و اصولی زباله‌ها و پسماندهای شهری و روستایی، نیاز به استقرار جایگاه‌های مخصوص و همچنین استفاده از مخزن‌های مناسب دارد که این امر باعث تسریع در انتقال مکانیزه پسماندها خواهد شد.

این مقام مسئول از طبقه‎بندی دقیق پسماندها براساس استانداردهای ملی و بین‎المللی سخن به میان آورد و گفت: این طبقه بندی که از مرحله تولید تا مرحله دفع صورت می‌گیرد می‌تواند در کاهش آلودگی محیط زیست تأثیر چشمگیری داشته باشد.

    نظرات