ارتقای‌ ایمنی سیر جاده‌ای با تکمیل بزرگراه‌ها و آزاد‌راه‌های کشور

ارتقای‌ ایمنی سیر جاده‌ای با تکمیل بزرگراه‌ها و آزاد‌راه‌های کشور

http://www.bananews.ir/معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، ارتقای‌ ایمنی سیر جاده‌ای، کاهش بار ترافیکی و تصادفات، کاهش تولید آلایند‌ه‌های زیست‌محیطی، صرفه‌جویی در وقت و کاهش مصرف سوخت را از مزایای تکمیل بزرگراه‌ها و آزاد‌راه‌های کشور عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خیرالله خادمی در گفت‌و‌گو با ایسنا ضمن بیان اینکه در راستای کاهش سوانح رانندگی و رعایت مسایل ایمنی، باید فعالیت پایداری انجام شود که همان تفکیک خطوط است، گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی نیز طراحی شده اما به مرحله اجرا نرسیده است، بنابراین از نظر مطالعات و از نظر آمادگی برای تحویل حدود ۲۵ هزار کیلومتر جاده اصلی به بزرگراه مشکلی نداریم و تمامی عملیات‌های فنی، مطالعاتی، نظارتی و اجرا بومی‌سازی شده است.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار کیلومتر جاده چهار خطه یا شش خطه آزادراهی و بزرگراهی در کشور داریم که زیر بار عبور هستند، ضمن آنکه باید دوازده هزار کیلومتر دیگر خط احداث شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همچنین با اشاره به راه میان‌بر کریدور اصفهان-بندر امام گفت: برای کوتاه کردن کریدور اصلی اصفهان- بندر امام راه اصلی میانبری احداث می‌شود تا مسیر را ۱۵۰ کیلومتر کاهش دهد که احداث این محور با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کنار کریدور ترانزیتی اصفهان سمیرم یاسوج بندر امام خمینی (ره)، احداث یک راه اصلی میان‌بر در دستور کار شرکت قرار دارد، گفت: این مسیر از غرب استان کهگیلویه عبور کرده سپس وارد خوزستان شده و پس از آن به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌شود؛ این محور، یک راه اصلی میانبر نسبت به بزرگراه فعلی است که حدود ۱۵۰ کیلومتر مسیر فعلی بندر امام خمینی اصفهان را‌ کاهش می‌دهد.

    نظرات