پروژه‌های نیمه تمام سد‌سازی با سرعت تکمیل شوند

پروژه‌های نیمه تمام سد‌سازی با سرعت تکمیل شوند

http://www.bananews.ir/در چهارمین روز از آغاز هفته دولت، ایستگاه پمپاژ و مخازن هوایی بلوار پرستار زاهدان توسط استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار زاهدان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،‌ حاتم نارویی در آیین بهره برداری از ایستگاه پمپاژه آب در میدان پرستار زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با ۹۰ میلی متر بارندگی در سال، کمترین میزان بارندگی را در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان با خشکسالی مواجه است، بیان کرد: سیل اخیر خسارت بسیاری به شهرهای مرکزی وارده کرده که بر اساس برآورد کارشناسان بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت اعلام شده است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: پروژه‌های نیمه تمام در زمینه سد سازی باید در سیستان و بلوچستان با سرعت تکمیل شود، زیرا در سیل اخیر بیشتر روان آب‌ها به سمت دریا رفتند.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان کارهای زیادی در تمام دولت‌ها انجام شده است، اما با وجود وسعت زیاد این استان هر چه کار شود، بازهم کم است.

نارویی با اشاره به پروژه ایستگاه پمپاژه آب در میدان پرستار زاهدان خاطرنشان کرد: با وجود افتتاح این پروژه دیگر در این منطقه مشکل افت فشار آب نداریم و دغدغه مردم در این زمینه رفع شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب توسط مردم گفت: رسانه‌های می‌توانند با انجام کارهای تبلیغی و اطلاع رسانی در زمینه صرفه‌جویی آب توسط مردم تاثیر بسزایی داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: در دو برهه‌ای که در تابستان امسال اوج مصرف آب بود و در بعضی از شهرها انتظار می‌رفت با مشکل کم آبی مواجه شویم، خوشبختانه با صرفه‌جویی که توسط مردم صورت گرفت، با هیچ گونه مشکلی در این زمینه برخورد نکردیم.

نارویی ادامه داد: در اولین فرصت وزیر نیرو را به استان دعوت کرده و درخواست‌هایی از وی داریم، زیرا که باید حق مردم سیستان و بلوچستان تامین شود. در مدت یک سال اخیر فعالیت‎های خوبی در استان انجام شده است، اولین موضوع تامین امنیت بود که با تلاش نیروهای تامین و مردم به بهترین نحو ممکن بدست آمد.

وی با اشاره به فاز دوم آب شیرین کن زاهدان گفت: مصرف آب شیرین در زاهدان زمانی گواراست که تمام مردم از نعمت آب شیرین بهره مند باشند.

    نظرات