افتتاح پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز

افتتاح پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز

http://www.bananews.ir/پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز شامل به‌سازی برج مراقبت، دایره اپروچ، پروژه توسعه ترمینال خارجی، کلاس‌های آموزشی و دیگر پروژه‌ها روز گذشته، ۵ شهریور با حضور مدیر شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، سیدجعفرحجازی، استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقاضای سفر به ویژه در سطح بین‌المللی بالا رفته و به همین دلیل نیاز است زمینه مناسب برای توسعه پروازهای خارجی فراهم شود.

وی افزود: برخی مسافران علاقمند به سفر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و آسیای شرقی هستند که باید زمینه مناسب را برای توسعه سالن ترمینال فرودگاه اهواز ایجاد کنیم. فرودگاه اهواز از لحاظ باند و از نظر پارکینگ با محدودیت مواجه است. همچنین در فضاهای داخلی نیز باید زیرساخت‌های مناسب برای مسافر و ترانزیت فراهم شود.

حجازی عنوان‌کرد: در سال‌های گذشته فرودگاه اهواز به صورت عجله‌ای مورد بازسازی قرار گرفت اما این بازسازی تناسب زیادی با شرایط فعلی حجم مسافر و تعداد پروازهای موجود ندارد. در سال‌های اخیر از طریق وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌های کشور کمک‌های خوبی برای توسعه این فرودگاه تخصیص یافت.

استاندار خوزستان ادامه‌داد: شرایط فرودگاه اهواز باید به‌گونه‌ای باشد که به عنوان دروازه ورود مسافران از کشورهای همسایه مناسب باشد و باید سیستم‌های الکترونیک مراقبت پرواز، برج و سایر تجهیزات را برای رفاه حال مسافران در فرودگاه تامین کند.

وی گفت: به دنبال افزایش خدمات در فرودگاه هستیم و باید تجهیزاتی که مسافران نیاز دارند در فرودگاه موجود باشد. همچنین به دنبال جذب مشارکت بخش‌خصوصی جهت توسعه ترمینال‌ها و ایجاد وضعیت جدید هستیم. امیدواریم فرودگاه فعلی را با توجه به تقاضای بالا مورد بازسازی و توسعه قرار دهیم تا مردم بتوانند با سهولت بیشتری سفر کنند و معطلی در فرودگاه را به حداقل برسانیم.

حجازی یادآورشد: همچنین بین استانداری و شرکت فرودگاه‌ها براساس مصوبه سفر توافق‌نامه‌ای منعقد شده است که براساس آن باید سالن ۶ هزار نفری ترمینال خارجی ساخته شود. این پروژه در حال ساخت است که امیدواریم تا سال ۹۳ افتتاح شود.

    نظرات