ناوگان جاده‌ای از قیمت‌های تکلیفی رها شوند

ناوگان جاده‌ای از قیمت‌های تکلیفی رها شوند

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور با گلایه از اینکه تسهیلات مناسبی در اختیار شبکه حمل و نقل عمومی جاده‌ای قرار نمی‌گیرد، گفت: نرخ‌های بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه کاملا کنترل می‌شود اما در شرایطی که هیچ امکاناتی در اختیار این بخش قرار نمی‌گیرد تکلیفی بودن نرخ‌ها بی‌معنی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ضرورت آزادسازی نرخ‌ بلیت و حذف قیمت‌های تکلیفی طبق اهداف برنامه شکی نیست اما با توجه به این که متقاضیان این بخش از حمل و نقل اغلب قشر متوسط یا ضعیف هستند دولت باید هزینه تمام شده حمل و نقل را پرداخت کند.

وی با بیان این‌که قرار بود لاستیک، روغن و قطعات یدکی با نرخ‌های کنترل شده در اختیار رانندگان قرار گیرد، تاکید کرد:‌ با وجود افزایش چندین برابری این اجناس، تسهیلات در اختیار رانندگان قرار نگرفت و لاستیک و روغن یارانه‌ای نیز به ناوگان عمومی جاده‌ای داده نمی‌شود.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور تاکید کرد:‌ اگر امکانات و تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گرفت اعمال نرخ‌های تکلیفی قابل قبول بود اما در حال حاضر و با شرایط فعلی نباید نرخ‌ها به این صورت اجباری باشند.

عامری اظهار کرد: بخش حمل و نقل مورد بی‌مهری دولت قرار گرفته که امیدواریم دولت جدید دیدگاهی مسئولانه‌تر نسبت به حمل و نقل جاده‌ای داشته باشد.

    نظرات