افزایش نرخ عوارض آزادراه تهران - پردیس به ۱۸۰۰ تومان

افزایش نرخ عوارض آزادراه تهران - پردیس به ۱۸۰۰ تومان

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - پردیس از افزایش نرخ عوارض این آزادراه به ۱۸۰۰ تومان خبر داد و تاکید کرد: سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در این آزادراه باید ظرف ۱۸ سال بازگردد و راه بازگشت سرمایه از طریق دریافت عوارض است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منصور رفیع اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تصور نمی‌کنم در مدت زمان پیش‌بینی شده این سرمایه به ما بازگردد و این در حالیست که سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی چند سال گذشته چندین برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای آزاد‌راه ۲۲٫۵ کیلومتری تهران - پردیس حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این مسیر حدود ۵٫۵ کیلومتر تونل و ۱۴ دستگاه پل بزرگ دارد و هر کیلومتر آن حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه داشته که البته این رقم مربوط به چند سال پیش است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - پردیس با بیان این‌که عوارض آزاد‌راه سال گذشته ۱۵۰۰ تومان بود که امسال به ۱۸۰۰ تومان افزایش یافته است، گفت: برای تعیین عوارض ابتدا شرکت مربوطه کار کارشناسی خود را انجام می‌دهد و نتایج بررسی به کارگروهی در وزارت راه منعکس می‌شود و آنجا مورد مطالعه و نهایت تصویب خواهد شد.

رفیع اکرمی با بیان این‌که تمام جزییات در مفاد قرار‌داد وجود دارد و جزء پیوست آن است، افزود: در این پیوست ضریب افزایش سالانه این عوارض نیز پیش‌بینی شده است.

وی گفت: راه‌ها متعلق به دولت هستند و هزینه تعمیرات، استهلاک، ایمنی، ارتقا و موارد دیگر جزء هزینه‌های ما محسوب می‌شود.

رفیع‌ اکرمی در پاسخ به اینکه عوارض مسیر جدید ورودی به پردیس چقدر خواهد بود؟ گفت: این مسیر برای دو منطقه کوزو و دره‌بهشت پردیس است که طرفین آزاد‌راه تهران - پردیس هستند و زمانی که ساکنان مسکن مهر در این مناطق مستقر شوند این مسیر فعال می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر علی‌رغم این‌که این مسیر قابلیت عبور وسایل نقلیه را دارد فعال نیست اما اگر در این مناطق مردم ساکن شوند تردد با همان عوارض ۱۸۰۰ تومان انجام می‌شود.

    نظرات