بهره‌برداری از نخستین ترمینال ریلی کانتینری در بندر رجایی

بهره‌برداری از نخستین ترمینال ریلی کانتینری در بندر رجایی

http://www.bananews.ir/با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی فاز اول ترمینال ریلی کانتینری در مجتمع بندری شهید رجایی به بهره برداری رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، سیدعطاء الله صدر - معاون وزیر راه و شهرسازی - در حاشیه مراسم افتتاح این ترمینال گفت: ترمینال ریلی کانتینری بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری ۳۵۰ هزار کانتینر را در سال دارد و حمل و نقل ترکیبی کانتینر را از این بندر به بنادر شمالی کشور سرعت خواهد بخشید.

وی افزود: این ترمینال در مدت ۱۸ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فاز دوم این طرح نیز توسط یک شرکت خصوصی دیگر با ظرفیت سالانه ۳۵۰ هزار کانتینر در حال اجراست.

صدر با اشاره به اینکه بندر شهید رجایی در مسیر کریدور شمال - جنوب قرار دارد، گفت: هم اکنون ظرفیت ترانزیت از طریق بنادر کشور ۲۰ میلیون تن است که این میزان تا پایان برنامه پنجم به ۵۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی از توسعه پس کرانه بندر شهید رجایی به میزان ۲۴۰۰ هکتار خبر داد و گفت: این پس کرانه علاوه بر افزایش مشارکت بخش خصوصی امکان توسعه فعالیت‌های لجستیکی و تبدیل شدن بندر شهید رجایی به بنادر نسل سوم را فراهم می‌کند.

به گفته مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر نسل سوم کالا در بندر فرآورش و باز تولید می‌شود که به تامین کالای کشور منجر می‌شود .

صدر خاطر نشان کرد: هم اکنون اسکله رورو قطار در بندر امیر آباد در شمال کشور با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال مراحل پایانی ساخت را سپری می کند که موجب حمل یکسره کالا از بنادر جنوب به شمال کشور، ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی می‌شود.

    نظرات