جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار زمین در لواسان

جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار زمین در لواسان

http://www.bananews.ir/فرماندار شمیرانات گفت: عده‌ای قصد تصرف ۱۰۰ هکتار از زمین‌های لواسان را داشتند که با همکاری دستگاه قضایی از این اقدام جلوگیری شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد لاریجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز و زمین‌خواری‌هایی که در محدوده شهرستان شمیرانات انجام شده است توضیح داد: در سه سال گذشته هیچ گونه ساخت‌وساز غیرمجازی در محدوده شهرستان شمیرانات نداشته‌ایم و با تلاش دستگاه‌های قضایی و امنیتی برای دو هزار هکتار از زمین‌های تصرف شده در شهرستان شمیرانات سند به نام دولت گرفته شده است.
وی ادامه داد: ۱۸۰۰ هکتار از زمین‌های اوشان و فشم نیز که تصرف شده بود به نام دولت سند زده شده است و تنها ۲۰۰ هکتار از زمین‌های تصرف شده برای رفع تصرف باقی مانده که پرونده این زمین‌ها نیز در دستگاه قضایی در حال بررسی است.
فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: روستایی به نام نصرت‌آباد در بخش لواسان توسط ۱۴۰ خانوار تصرف شده بود که در سال گذشته این زمین‌ها رفع تصرف و به اهالی این روستا در پیشوای ورامین مسکن مهر داده شد.
لاریجانی افزود: با تلاش شهردار و شورای شهر لواسانات، نصرت‌آباد به منطقه گردشگری تبدیل می‌شود.
وی درباره پرونده زمین‌خواری که توسط رییس قوه قضائیه در حال بررسی است، گفت: ۱۰۰ هکتار زمین در لواسان برای ساخت مسکن توسط عده‌ای تصرف شده است که این زمین به دلیل اینکه در حوزه آبریز و خارج از محدوده شهری است ساخت‌وساز در آنجا ممنوع است.

    نظرات