۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور/ سکونت تنها ۲۰ هزار خانوار در مسکن مهر تهران

۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور/ سکونت تنها ۲۰ هزار خانوار در مسکن مهر تهران

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور باید ساخته شود، گفت: از ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر اطراف تهران تنها ۲۰ هزار واحد مسکونی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه قرار بود شهر تهران جمعیت ۷٫۵ میلیون نفری را داشته باشد، گفت: در حال حاضر در شهر تهران بیش از ۷٫۵ میلیون نفر جمعیت داریم همچنین قرار بود شهر اصفهان ۱٫۷ میلیون نفر جمعیت داشته باشد اما الآن بیش از اینها در این شهر ساکن هستند.

وی با اعلام اینکه با توسعه مرکز کلانشهرها، مشکلات زیست محیطی برای مردم به وجود می آید، افزود: همان طور که در سال گذشته مشکلاتی را در کیفیت هوای شهر تهران داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اندیشه شهرهای جدید باید بازنگری شود، گفت: شهرها محصول یک تمدن هستند بنابراین ایجاد شهرهای جدید یک کار فقط فنی نیست بلکه مفهوم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هم دارد که متاسفانه در دوره گذشته فقط به بعد فنی آن پرداخته شده است.

 

آخوندی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار مسکن مهر در شهرهای جدید کشور وجود دارند، اظهار داشت: ۲۴۰ هزار واحد از این تعداد در اطراف تهران هستند که کمتر از ۴۰ هزار واحد آن تحویل داده شده ضمن آنکه سکونت در  ۲۰ هزار واحد مسکونی انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل واحدها کار طاقت فرسایی است، بیان کرد: خدمات زیربنایی چالش جدی مسکن مهر در شهرهای جدید است به عنوان مثال شهر جدید پردیس که کمتر از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد باید در کمتر از دو سال به ۴۰۰ هزار نفر برسد. بنابراین در کمتر از دو سال بیش از ۱۰ برابر به جمعیت این شهر افز وده می شود در حالیکه هنوز شکل شهر به خود نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه سکونت برای شهرهای جدید داشته باشیم، گفت: در حال حاضر شهر جدید پرند ۲۹ هزار نفر ساکن دارد و باید به ۴۵۰ هزار نفر برسد یعنی ۱۵ برابر در مدت دو سال بنابراین اتفاقات بزرگی قرار است در اطراف تهران رخ دهد که باید مهندس نریمان برنامه ریزی جدی برای آن داشته باشد.

آخوندی با تاکید بر اینکه دولت به تمام تعهدات خود پایبند است، افزود: تنوع نقشه های واحدهای مسکن مهر بسیار محدود است بنابراین باید در نما و معماری داخلی با استفاده از رنگ ها، مصالح و تجهیزات داخلی حق انتخاب بیشتری را به صورت گسترده در اختیار ساکنان قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای سیستم یکپارچه حمل و نقل بین کلانشهرها وشهرهای جدید، گفت: از بخش خصوصی برای فعالیت در شرکت های عمران شهرهای جدید دعوت می کنیم تا در پروژه ها مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مشتری محوری در شهرهای جدید مورد توجه قرار نگرفته است، تصریح کرد: در جلساتی که با مهندس رستمیان داشتم متوجه شدم که تا بسیاری از واحدها در شهرهای جدید مشتری ندارد و استقبال از آن نشده است بنابراین باید به این امر توجه کرد.

در ادامه محسن نریمان مدیرعامل جدید شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه تعهد ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر اولویت کاری این شرکت است، گفت: به دنبال این هستیم تا یک شهر زنده و سالم را ایجاد کنیم و عمده توان ما برای ایجاد نسل جدید این شهرها صرف می گردد.

وی با اشاره به اینکه باید به مطالبات مردم در واحدهای مسکن مهر پاسخ بدهیم، گفت: جمعیتی که برای مسکن مهر در نظر گرفته شده دو برابر ظرفیتی است که برای ۱۵ سال بعد آن در نظر گرفته شده بود اما در حال حاضر باید در مدت کوتاه این مقدار جمعیت را در این شهرها اسکان دهیم.

    نظرات