۴۰۰ هزار مسکن مهر در شهرهای جدید تعیین تکلیف می‌شوند

۴۰۰ هزار مسکن مهر در شهرهای جدید تعیین تکلیف می‌شوند

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت شرکت عمران شهرهای جدید را تعیین تکلیف ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهرعنوان کرد و گفت: دولت جدید به تعهدات دولت قبلی پایبند است و تلاش می‌شود تا واحدهای نیمه‌تمام متعهد شده تکمیل شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محسن نریمان - مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید - در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعهد ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر اولین برنامه شهرهای جدید است و طبق تاکید وزیر راه و شهرسازی همه تعهدات دولت قبلی انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه باید هر شهری سالم ساخته شود ابتدا باید مشکلات این شهرها آسیب‌شناسی شوند تا عبرت از مشکلات قبلی تجربه‌ای برای ساخت و ساز بهتر باشد.

به گفته نریمان در ایجاد شهرهای جدید، ساخت واحدهای مسکونی بر دیگر مسائل سبقت گرفته و مسائل فرهنگی، اقتصادی و کالبدی کمتر توجه شده است لذا باید مطالبات مردم به عنوان ساخت کالبدی مسائل فرهنگی، داشتن شهر زنده و با روابط اجتماعی در این شهرها صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به متوازن‌سازی ساخت و ساز در شهرهای جدید تاکید کرد: باید تلاش شود شهرهای جدید، پویا و با نشاط ایجاد شوند.

 

وی با اشاره به ایجاد شهرهای جدید همچون پرند و پردیس در اطراف کلان‌شهر تهران یادآور شد: برنامه‌های قبلی اولویت بیشتری در ساخت و سازها داشتند و اکنون باید به روابط اجتماعی و اقتصادی در این شهرها پرداخته شود.

به گفته نریمان باید میان شهرهای جدید و شهرهای مادر روابط فیزیکی،‌ اقتصادی و حمل و نقل مناسب برقرار شود.

ارگان‌های دیگر باید خدمات روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید را تامین کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه با وجود تحویل واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید هنوز خدمات روبنایی و زیر بنایی تکمیل نشده است، گفت: تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در تعهدات با دیگر ارگان‌ها ذکر شده است که باید بر اجرای آن‌ها متعهد باشند و تلاش می‌شود به زودی معضلات تامین این خدمات بررسی و طی گزارشی به وزیر راه و شهرسازی ارائه شود.

وی معتقد است: حمل و نقل اقتصادی حق قانونی شهرها است که باید این برای برقراری ارتباط آسان و ارزان میان شهرهای جدید و شهرهای مادر، امکانات جاده‌ای و ریلی مناسبی فراهم شود.

نریمان درباره مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر در شهرهای جدید متذکر شد: بررسی این مشکلات نیازمند زمان و مطالعات است اما شرکت عمران شهرهای جدید به همه تعهدات دولت قبلی پایبند خواهد بود.

    نظرات