ضرورت توجه به معماری «اسلامی - ایرانی» در نوسازی بافت فرسوده‌ی شیراز

ضرورت توجه به معماری «اسلامی - ایرانی» در نوسازی بافت فرسوده‌ی شیراز

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز توجه به معماری «اسلامی - ایرانی» در بازسازی و نوسازی بافت فرسوده و تاریخی این شهر را لازم برشمرد و افزود: این اقدام سبب حفظ هویت اصلی این شهر می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «محمدرضا هاجری» امروز یکشنبه در نطق پیش از دستور اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: توجه‌ی ویژه به محلات محروم شیراز در همه‌ی زمینه‌ها و سپردن کار مردم به مردم و مشارکت دادن آنان در همه‌ی فعالیت‌های محلی بسیار ضروریست.

وی بر لزوم توجه به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان کانون و محور همه‌ی فعالیت‌های فرهنگی از برنامه‌ریزی تا اجرا، خاطرنشان کرد: در همه‌ی بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده باید توجه به حرم سوم اهل بیت(ع) به‌عنوان یک اصل، مد نظر قرار گیرد.

عضو و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، توجه به ابعاد زیارتی، گردشگری، توریست‌درمانی و کمک به ساخت شهرک‌های سلامت، دانشگاهی و همراهی در ایجاد پتروشیمی‌های مصوب را از اولویت‌هایی دانست که می‌توان در طول فعالیت شورای چهارم دنبال کرد.

وی به شهرداری شیراز پیشنهاد داد که با مشارکت و همراهی میراث فرهنگی طرح بازسازی و بهسازی دارالسلام را به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری و تاریخی در این کلان‌شهر، در دستور کار قرار دهد.

هاجری هم‌چنین کمک شورا و شهرداری شیراز برای تقویت توان رسانه‌ها با هدف اطلاع‌رسانی مطلوب‌تر و معرفی هرچه بهتر و بیشتر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) و ظرفیت‌سازی برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر در همه حوزه‌ها را خواستار شد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز زمینه‌سازی برای حضور و فعالیت گسترده‌تر نهادهای مردمی در حوزه‌های اثرگذار فرهنگی و فعالیت‌های این حوزه را خواستار شد.

    نظرات