عضو کمیسیون عمران: وام ۵۰ میلیونی هم، کم است

عضو کمیسیون عمران: وام ۵۰ میلیونی هم، کم است

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران مجلس، در واکنش به شکستن انحصار بانک مسکن در ارائه تسهیلات مسکن گفت: در صورتی که شکست انحصارگرایی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به متقاضیان، به این معنی قلمداد شود که دیگر بانک‌ها نیز ارائه‌دهنده چنین تسهیلاتی باشند، می‌تواند طرحی سازنده و مثبت تلقی شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کمال علیپور خنکداری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت افزود: هرگونه کاهش در ارائه تسهیلات به متقاضیان بخش مسکن می‌تواند اقشار آسیب‌پذیر و فاقد مسکن را با مشکلات بزرگی مواجه کند، از این رو اگر شکست انحصارگرایی بانک مسکن به معنای کاهش تدریجی وام مسکن باشد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: درشرایط کنونی بانک مسکن هر ساله اعتباری را در اختیار متقاضیان بخش مسکن قرار می‌دهد، که به نظر می‌رسد این‌گونه تسهیلات کافی نیست، از این رو افزایش رقم تسهیلات ارائه شده توسط این بانک امری ضروری است.
علیپورخنکداری ادامه داد: وزیر راه‌وشهرسازی با اتخاذ تدابیر مختلف می‌تواند تسهیلات وام مسکن را افزایش دهد که در این موضوع مجلس نیز راهکارهای ویژه‌ای را به این وزارتخانه ارائه خواهد کرد. این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار کرد: در حال حاضر وام ارائه شده به متقاضیان بخش مسکن اندک و ناچیز است، چراکه بدون شک با وام ۵۰ میلیون تومان نیز در کلانشهرها نمی‌توان مسکنی خریداری کرد. عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: تزریق وام مسکن هم در حوزه ساخت و ساز و هم در حوزه خرید و فروش می‌تواند بازار مسکن را رونق بخشیده و از رکود فعلی خارج کند.

    نظرات