رشد ۷۳٫۲ درصدی سفرهای جاده ای در دور دوم سفرهای تابستانی

رشد ۷۳٫۲ درصدی سفرهای جاده ای در دور دوم سفرهای تابستانی

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در فرصت باقیمانده تا اول مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید حجم سفرهای جاده‌ای رو به افزایش است، گفت: از ابتدای تیر تا ۲۲ شهریور، تعداد کل مسافران جابه‌جا شده با ناوگان حمل و نقل عمومی بالغ بر ۱۴۴ میلیون و ۵۴۷ هزار نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳٫۲ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهریار افندی‌زاده با اعلام اینکه براساس آمارهای ثبت شده در سفرهای تابستانی از ابتدای تیرماه تا ۲۲ شهریور ماه سال‌جاری، تعداد کل مسافران جابه‌جا شده در سطح کشور با ناوگان حمل و نقل عمومی بالغ بر ۱۴۴ میلیون و ۵۴۷ هزار نفر بوده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳٫۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پس از ماه مبارک رمضان، دور دوم سفرهای تابستانی آغاز شد، افزود: حجم سفرها و میزان تردد وسایل‌نقلیه به میزان قابل ملاحظه‌ای در جاده‌های برون شهری افزایش یافت به طوری که از ۱۷ مرداد ماه تا ۲۲ شهریور ماه سال‌جاری به مدت ۳۷ روز، تعداد کل مسافران جابه‌جا شده در سطح کشور به میزان ۶۹ میلیون و ۴۸۵ هزار نفر رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۱٫۸ درصد افزایش داشته است.

 

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: باتوجه به پیش‌بینی‌ های افزایش تقاضای سفر در سازمان و اتخاذ تمهیدات لازم در جهت تأمین ناوگان مورد نیاز و مدیریت مطلوب برای تسهیل در جابه‌جایی مسافران، در این مرحله نیز همانند مرحله اول سفرهای تابستانی، ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها با برگزاری جلسات و هماهنگی با دستگاه‌های مسئول، امکان بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت و توان ناوگان حمل و نقل عمومی و تأمین ناوگان کشیک در مواقع لزوم را فراهم کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: براساس آمارهای موجود، تعداد کل سرویس‌های انجام شده در این مدت بالغ بر ۴ میلیون و ۵۵۶ هزار سرویس بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵٫۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از میان مجموع مسافران جابه‌جا شده، تعداد ۳۹ میلیون و ۲۹۹ هزار نفر معادل ۵۶٫۵۶ درصد با ناوگان اتوبوس، تعداد ۲۱ میلیون و ۸۳۴ هزار نفر معادل ۴۲٫۳۱ درصد با مینی‌بوس و تعداد ۸ میلیون و ۳۵۱ هزار نفر معادل ۱۲ درصد با ناوگان سواری کرایه جابه‌جا شدند.

افندی‌زاده درخصوص آمار تعداد ناوگان فعال در این مرحله اظهار داشت: بیش از ۱۹هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شامل ۲۴۰۰ دستگاه اتوبوس VIP، ۱۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس ویژه و ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس عادی، ۳۵ هزار دستگاه مینی‌بوس شامل ۴۷۰۰ دستگاه مینی‌بوس ویژه و ۳۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس عادل و تعداد ۳۶ هزار دستگاه سواری کرایه در ایام سفرهای تابستانی، مسافران را جابه‌جا کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در میان روش‌های مختلف جابه‌جایی مسافر ۹۰ درصد جابه‌جایی‌ها در کشور از طریق ناوگان جاده‌ای انجام می‌شود، تصریح کرد: براساس این آمار و باتوجه به حجم بالای سفرهای جاده‌ای و افزایش ترددهای جاده‌ای به ویژه در محورهای منتهی به شهرهای مذهبی و شهرهای تفریحی مناطق شمالی کشور، همواره مشکلات ترافیکی به لحاظ حجم سفرها به ویژه در روزهای پایانی هفته وجود داشته است.

    نظرات