راهکاری برای جلوگیری از آتش‌سوزی خودروها در حین تصادف

راهکاری برای جلوگیری از آتش‌سوزی خودروها در حین تصادف

http://www.bananews.ir/یک کارشناس کیفیت خودروسازی پیشنهاد داد که در ساخت خودروها از قطعات خود خاموش‌کن استفاده شود که در زمان تصادف یا آتش‌گرفتن خودروها به هر دلیلی سرعت سوختن کاهش یابد یا آتش خود به خود خاموش ‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی فریدون‌نیا – کارشناس کیفیت خودروسازی – در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به آتش‌سوزی دو اتوبوس مسافری در محور قم پس از برخورد با یکدیگر گفت: باید کیفیت و سطح استاندارد خودروها افزایش یابد و از قطعاتی در ساخت خودروها استفاده شود که سرعت سوختن را در زمان سانحه کاهش دهد.

وی گفت: استفاده از قطعات خودخاموش کن در ساخت اتومبیل‌ها شاید کمی هزینه‌ تولید آن‌ها را افزایش دهد اما تاثیر‌گذاری آن در کاهش تلفات انسانی و مالی بسیار مهم و قابل توجه است.

فریدون‌نیا درباره عوامل ترکیدن لاستیک خودروها نیز اظهار کرد: ترکیدن تایر ممکن است مربوط به تایر‌ساز، خودروساز، مصرف‌کننده یا شرایط نگهداری قبل از مصرف باشد که بعد از بررسی لاستیک این موضوع مشخص می‌شود.

این کارشناس یادآور شد: معمولا زمانی‌ که لاستیک بیش از حد استاندارد ساییده شده باشد، ممکن است توان خود را از دست داده و خودرو را با مشکل مواجه کند.

وی با بیان این‌که ترکیدن لاستیک امری طبیعی نیست و باید علت آن ریشه‌یابی شود، اظهارکرد: اگر تایر ساختار مناسب و استاندارد‌های لازم را داشته باشد باید شرایط نگهداری و مصرف آن نیز مورد بررسی قرار گیرد. استاندارد بودن لاستیک را نیز می‌توان در مراکز مربوطه از جمله در مرکز تحقیقات لاستیکی ایران مورد بررسی قرار داد که با اشعه ایکس، ساختار داخلی تایر مشخص می‌شود.

این کارشناس با بیان این‌که در سانحه رخ داده اخیر باید تاریخ تولید و انقضا، نوع نگهداری تایر و مواردی از این قبیل باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در برخی مواقع شاهدیم که تایرها در شرایط نامناسب در انبارهایی نگهداری می‌شوند که تحت فشار‌ بودن لاستیک‌ها منجر به فرسودگی آنها می‌شود

    نظرات