خلع ید پیمانکاران مسکن مهر کار سختی است

خلع ید پیمانکاران مسکن مهر کار سختی است

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند با بیان اینکه خلع ید پیمانکاران بد قول مسکن مهر کار سختی است، از خلع ید ۸ پیمانکار در این شهر جدید به دلیل کم‌کاری خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حبیب‌الله چاغروندی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، افزود: هم‌اکنون حدود ۲۰۰ پیمانکار در حال ساخت ۹۵ هزار واحد مسکن مهر هستند که هفته گذشته ۸ پیمانکار به این دلیل که بیش از یک‌سال ساخت‌وساز را رها کرده‌اند، خلع ید شدند.
وی با بیان اینکه تضمین این تعداد پیمانکار ضبط شده است، تصریح کرد: خلع ید کار خیلی سختی است، چراکه اساس کار مسکن مهر پیمانکاری نیست و یکی از مشکلات ما این است که نمی‌توانیم پیمانکار را به سرعت خلع ید کنیم.
مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند ادامه داد: زمین در اختیار پیمانکار است و به نام خودش در قبال رهن زمین، تسهیلات دریافت کرده و این مساله کار شرکت عمران را سخت کرده است.
چاغروندی با بیان اینکه در این صورت هر زمان که پیمانکار به تعهدات خود پایبند نباشد می‌توانیم آن را خلع ید کرده و تضمین‌ها را ضبط کنیم، اظهار کرد: این در حالی است که در پروژه‌های مسکن مهر مساله خلع ید به زمینی که به نام پیمانکار و در رهن بانک است، گره خورده است. برای خلع ید شرکت عمران باید زمین را آزاد کند تا دوباره بتوانیم در این زمین ادامه وام را به نام پیمانکار دیگری بگیریم.
وی در پاسخ به این پرسش که به پیمانکاران کم‌کار در رابطه با خلع ید هشدار داده‌اید، گفت: در این خصوص حداقل ۱۰ جلسه با پیمانکاران برگزار می‌کنیم و در نهایت از آنها تعهد می‌گیریم که کار را نخوابانند. اما اگر این وضعیت ادامه داشته باشد پیمانکاران را مجاب می‌کنیم برای آزادسازی زمین درخواست کنند. به‌عبارت دیگر باید زمین را با دست‌خط پیمانکار آزاد کنیم.
تعیین تکلیف واحدهای ناتمام
مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند در پاسخ به این پرسش که تکلیف واحدهای ناتمام چه می‌شود، بیان کرد: واحدها را با همان مشخصات و قیمت به یک پیمانکار جدید واگذار می‌کنیم. وزیر راه و شهرسازی اختیاراتی را نیز به مدیران عامل شهرهای جدید داده که بر اساس آن می‌توانیم پروژه‌ها را به پیمانکاران قوی واگذار کنیم، اما با این حال معمولا برای این کار فراخوان می‌دهیم.

    نظرات