دریاچه چیتگر با فاضلاب آبگیری می‌شود

دریاچه چیتگر با فاضلاب آبگیری می‌شود

http://www.bananews.ir/رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد قرار بر این بود که آب دریاچه چیتگر با استفاده از آب تصفیه شده رودخانه کن تامین آب شود، اما چون این دریاچه سریعا آبگیری شد، تصفیه‌خانه‌ها ساخته نشده و این دریاچه با فاضلاب آبگیری می‌شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شوکتی در بیست و ششمین نشست تالار گفت‌وگوی سبز با محوریت نقش شبکه فاضلاب در حفظ کیفیت محیط زیست شهر تهران افزود: اگر طبق آنچه پیش‌بینی شده تصفیه‌خانه‌ها ساخته شود، این دریاچه قدرت خودپالایی پیدا می‌کند، اما در حال حاضر آب این دریاچه آلوده بوده و ماهیان آن مرده و تنها قورباغه‌ها زنده مانده‌اند.
وی در پاسخ به این سوال که آلودگی آب این دریاچه چه تاثیری بر سلامت مردم دارد، گفت: تنها کاری که در این دریاچه انجام می‌شود قایق سواری بوده و کسی به آب آن دست نمی‌زند. بنابراین تاثیری در به خطر انداختن سلامت مردم منطقه ندارد.
به گفته وی، روستاهای مشرف به رودخانه کن سیستم تصفیه فاضلاب ندارند. رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: تمام واحدهای صنعتی و خدماتی شهر تهران به ویژه در مناطقی مانند منطقه ۲۱ و ۱۸ از نظر زیست‌محیطی نظارت می‌شود.

    نظرات