راهکار وزیر اسبق راه برای کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای

راهکار وزیر اسبق راه برای کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای

http://www.bananews.ir/وزیر اسبق وزارت راه و ترابری از طراحی سیستم هوشمندسازی جاده‌ها و ترافیک خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد خرم در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: سیستم هوشمندسازی جاده‌ها و ترافیک را به صورت پایلوت در اتوبان تهران - کرج و قزوین مورد آزمایش قرار دادیم که موفقیت‌آمیز بود و برای نصب آن در داخل خودروها باید با وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مذاکره کنیم.

وی افزود: این دستگاه که جعبه سیاه نام دارد در داخل خودرو نصب می‌شود و همه تخلفات را ثبت می‌کند و در زمان بروز تخلف از سوی راننده، از طریق رادیوی ماشین به او اعلام می‌ شود.

خرم با بیان اینکه استفاده از این دستگاه در خودروها در کاهش تخلفات جاده‌ای و خسارات مالی و جانی موثر خواهد بود، افزود: طرح این پروژه آماده شده و تلاش می‌کنیم تا دستگاه‌های ذیربط را متقاعد کنیم که این طرح را اجرا کنند.

وی گفت: به اعتقاد من حدود پنج سال زمان نیاز است که با استقرار این سیستم در خودروها میزان تلفات جاده‌ای به نصف کاهش یابد.

وزیر اسبق راه و ترابری با بیان اینکه این سیستم در کشورهای پیشرفته از جمله کشورهای آمریکایی، اروپایی و برخی کشورهای آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته و جاده‌های آن‌ها هوشمند شده است، اظهار کرد: امیدواریم این تلاشی که در بخش خصوصی انجام شده مورد قبول مسئولان دولتی قرار گیرد و با استقرار آن بتوانیم جاده‌ها را هوشمند کنیم تا سطح سرویس‌دهی در جاده‌ها افزایش یابد.

خرم در پایان با بیان اینکه دنیا به سمت تکنولوژی‌های جدید فناوری اطلاعات پیش می‌رود که با استفاده از این فناوری در بسیاری از حوزه‌ها توفیقاتی حاصل شده است، گفت: در حوزه راه و جاده‌ها نیز استفاده از تکنولوژی‌ فناوری اطلاعات می‌تواند به عنوان راهکاری مهم در کاهش بروز سوانح جاده‌ای محسوب شود.

    نظرات