نوسازی دو میلیون خانه روستایی تا پایان برنامه پنجم

نوسازی دو میلیون خانه روستایی تا پایان برنامه پنجم

http://www.bananews.ir/معاون بنیاد مسکن کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم باید دو میلیون خانه روستایی در کشور نوسازی شوند که با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته به طور قطع آمار نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی بیشتر از این میزان می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عزیزالله مهدیان در مراسم افتتاح ۱۷ هزار و ۹۲۰ مین واحد مسکونی مقاوم در شهرستان تفت، با اشاره به طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، اظهار کرد: ساخت مسکن مقاوم و با دوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی ‌مسکن روستایی‌، حفط سیمای زیبای روستا و ساخت مسکن روستایی مطابق زندگی امروزی از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان این‌ که بهسازی و نوسازی خانه‌های روستایی از سال ۸۴ آغاز شده است، افزود: بر این اساس هر سال اعتباراتی به این منظور از سوی دولت اختصاص یافته که هم ‌اکنون میزان این تسهیلات ۱۲.۵ میلون تومان است.

مهدیان خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنجم باید دو میلیون خانه روستایی در کشور نوسازی شود که با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته به طور قطع آمار نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از هدف برنامه مذکور فراتر می‌رود.

معاون بنیاد مسکن کشور از ارائه تسهیلات بهسازی برای احیای بافت‌های با ارزش روستایی در استان یزد نیز خبر داد و افزود: آمادگی داریم در زمینه احیای بافت های تاریخی کمک کنیم.

علیرضا قربانیان - مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد - نیز در این مراسم با اشاره به خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف، گفت: این خدمات می‌بایست در جهت رفع محرومیت در روستاها هزینه شود.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت کلی طرح ویژه بهسازی و نوسازی برای ساخت مسکن روستایی مقاوم در استان، گفت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون تعداد ۱۷ هزار و ۴۳۵ نفر از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرده‌اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۵۷ واحد مسکونی موفق به اخذ پایان کار شده‌اند.

    نظرات