سرقت لوله‌های نگهدارنده موجب ترکیدگی خطوط انتقال گاز جاده شادگان شد

سرقت لوله‌های نگهدارنده موجب ترکیدگی خطوط انتقال گاز جاده شادگان شد

http://www.bananews.ir/معاون فرماندار شادگان گفت: سرقت لوله‌های ۱۴ اینچی نگهدارنده، موجب فرسایش خطوط اصلی انتقال گاز و ترکیدگی این خطوط در جاده شادگان به ماهشهر شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نعمت‌الله آلبوغبیش امروز در گفت‌وگو با فارس در شادگان اظهار کرد: صبح امروز بود که خودروهایی که از جاده شادگان به بندرامام می‌رفتند متوجه ترکیدگی لوله و نشت گاز در خطوط این مسیر شده بودند.

وی افزود:‌ به مسئولان بندرامام این موضوع گزارش داده شده بود و آنها نیز با ما تماس گرفتند تا هر چه سریع‌تر مشکل برطرف شود.

معاون فرماندار شادگان اضافه کرد: به سرعت نیروهای آتش نشانی وارد عمل شدند و با اعزام سایر نیروهای امدادی و تعمیراتی در راستای رفع مشکل اقدامات لازم را انجام داده شد که خوشبختانه این حادثه تلفاتی دربرنداشت.

وی همچنین عنوان کرد: این ترکیدگی در ۲۰ کیلومتری جاده شادگان به ماهشهر صورت گرفته و ۱۰ متر از خطوط انتقال گاز مجعد شده و نشت کرده بود.

* گاز همه مناطق شادگان قطع است/ رفع مشکل تا صبح فردا

آلبوغبیش با بیان اینکه طی بازدیدی که از این محل داشتم نیروهای تعمیراتی همچنان مشغول کار روی خطوط هستند گفت: گاز همه منطقه شادگان قطع شده و باقیمانده گاز در خطوط نیز به پایان رسیده است.

وی علت این حادثه را چنین تشریح کرد: لوله‌های ۱۴ اینچی که نگهدارنده خطوط اصلی انتقال گاز و به عنوان محافظ بین زمین و خطوط اصلی هستند به سرقت رفته و همین امر موجب اصطکاک و تماس خاک با خطوط اصلی گاز شده و فرسایش را موجب شده است.

معاون فرماندار شادگان همچنین عنوان کرد: برخورد خطوط اصلی انتقال گاز با زمین باعث فرسودگی و سایش خطوط شده و همین امر ترکیدگی و نشت گاز را منجر شده است که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مشکل تا صبح فردا رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره گاز شهرستان نیز وارد کار شده است افزود: تمام تلاش مسئولان بر این است که هر چه سریع‌تر مشکل پیش آمده رفع و مردم مجددا از نعمت گاز بهره مند شوند.

    نظرات