جزئیات خسارات زلزله پاکستان

جزئیات خسارات زلزله پاکستان

http://www.bananews.ir/همچنین بنابر گزارش‌های اولیه روزنامه اکسپرس تریبیون، تعداد قابل توجهی از خانه‌های این منطقه تخریب شده‌اند و شمار نامشخصی از مردم محلی نیز مجروح و زخمی شده‌اند و هم‌اکنون در حال انتقال به بیمارستان هستند.

رسانه‌های داخلی پاکستان اعلام کردند که زمین‌لرزه ۷٫۸ ریشتری پاکستان خسارات قابل توجهی‌ برجای گذاشته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) طبق گزارش یک روزنامه پاکستانی انگلیسی زبان در پی وقوع این حادثه طبیعی سقف‌های دو مدرسه در منطقه «آواران» فرو ریخته‌اند.

همچنین بنابر گزارش‌های اولیه روزنامه اکسپرس تریبیون، تعداد قابل توجهی از خانه‌های این منطقه تخریب شده‌اند و شمار نامشخصی از مردم محلی نیز مجروح و زخمی شده‌اند و هم‌اکنون در حال انتقال به بیمارستان هستند.

گزارش این خسارات و زخمی‌ها تاکنون از سوی مقامات پاکستانی تایید شده است.

این زمین‌لرزه قدرتمند در بلوچستان و حدود ۶۹ کیلومتری از شمال و شمال شرق منطقه «آواران» رخ داده و لرزش‌های آن در سراسر این منطقه تا شهر دهلی، پایتخت هند احساس شده است. کانون این زمین لرزه در عمق ۱۵ کیلومتری بوده اما در هند نیز احساس شده است.

مرکز مطالعات زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که زلزله ۷٫۸ ریشتری پاکستان در «وضعیت هشدار قرمز» است. این بدین معنی است که زمین‌لرزه‌ای با این قدرت می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ قربانی داشته باشد و بیش از یک میلیارد دلار خسارت نیز برجای بگذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی آر ‌تی، برخی از مقامات این کشور اظهار داشتند از آنجا که محل وقوع زمین‌لرزه در یک منطقه دورافتاده بوده احتمال آسیب‌های جدی‌تر وجود ندارد اما با این وجود این زمین‌لرزه ممکن است پس‌لرزه‌های بالای پنج ریشتر داشته باشد.            

    نظرات