حرکت شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی به سوی درآمدزایی

حرکت شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی به سوی درآمدزایی

www.BanaNews.irبه نظر می‌رسد شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی پس از یک دهه ضررهای چند میلیارد دلاری، با پروازهای کمتر، در سال‌های آینده به سمت رونق پیش می‌روند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از ایسنا، این شرکت‌ها با خارج کردن هواپیماهای قدیمی از ناوگان پروازی و کاهش پروازها، هزینه‌ها را کاهش داده و کرایه‌ها را بالاتر برده‌اند.

با بهبود اقتصاد جهانی، تقاضای مسافرت نیز افزایش می یابد و پروازها همانند سال‌های گذشته پر از مسافر هستند.

طبق اعلام دولت آمریکا، حاشیه سود در شرکت‌های هواپیمایی بزرگ در حداقل یک دهه، بالاترین بوده است. پیش بینی می شود هشت شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا امسال بیش از پنج میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۲ به میزان ۵٫۶ میلیارد دلار کسب کنند.

کرایه مسافر در آمریکا نسبت به یک سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است. پروازها نسبت به آنچه در دهه‌های گذشته بودند، پرازدحام‌تر شده‌اند و در پروازهای داخلی از هر پنج صندلی، کمتر از یکی خالی است. فضا حتی در تابستان و تعطیلات نیز فشرده تر است. به همین دلیل است که یک هفته طول کشید تا تمامی مسافرانی که در تعطیلات کریسمس به دلیل طوفان برف سنگین سرگردان شده بودند، مجددا تاریخ پروازشان را تعیین کنند.

مسافران همچنین این روزها برای خدماتی که جز قیمت بلیت استفاده می شوند مانند بررسی چمدانها و رزرو مجدد جا در یک پرواز دیگر، با هزینه روبرو هستند.

طبق اعلام انجمن حمل و نقل هوایی که یک گروه تجاری صنعتی است، از سال ۲۰۰۰ تا پایان سال ۲۰۰۹، شرکتهای هواپیمایی آمریکایی حدود ۶۰ میلیارد دلار از دست داده اند و ۱۶۰ هزار شغل را حذف کرده‌اند.

در طول این دهه پرتلاطم شرکت‌های هواپیمایی با مجموعه رویدادهایی مواجه شدند که فراتر از کنترل آنها بود: دو رکود، حملات ۱۱ سپتامبر، شیوع آنفولانزای مرغی که بسیاری را مسافران را فراری داد و افزایش هزینه های سوخت.

این صنعت در سال ۲۰۰۰ ، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ که اقتصاد رونق داشت، پرسود بود اما این سالهای پرسود مشکلات زیربنایی این صنعت را که شامل هزینه های بالا و صندلی های بیشتر از تقاضای مسافر بودند، پنهان کردند. شرکتهای هواپیمایی در طول سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در مجموع ۲۳ میلیارد دلار از دست دادند اما آنها به رویارویی با مشکلات رفته و زمینه را برای بازگشت در سال ۲۰۱۰ مهیا کردند.

آنها پروازهای ضررده را حذف کردند و هنگامیکه تقاضای سفر بهبود یافت توانستند قیمت بلیت ها را برای عرضه صندلی های کمتر افزایش دهند. همچنین هواپیماهای قدیمی و پرمصرف را از دور استفاده خارج کردند و هزینه ها را اضافه کردند. شرکتهای هواپیمایی در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۰، از هزینه برای بررسی بار و تغییر بلیط بیش از ۴٫۳ میلیارد دلار کسب کردند که ۱۳٫۵ درصد بیشتر از مدت قابل مقایسه در سال ۲۰۰۹ است. اقدام دیگر شرکت‌های هواپیمایی ادغام با یکدیگر بود. دلتا ایر لاینز نورت وست را در سال ۲۰۰۸ خریداری کرد و یونایتد و کانتیننتال سال گذشته یکی شدند.

پیش‌بینی می‌شود اقتصاد در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ سریع تر از سال ۲۰۱۰ رشد کند و این باید به این صنعت کمک کند.

 

 

    نظرات