بیش از ۵۰ درصد حوادث کار در بخش ساختمان رخ می‌دهد

بیش از ۵۰ درصد حوادث کار در بخش ساختمان رخ می‌دهد

http://www.bananews.ir/مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، گفت: شدیدترین صدمات کار در حوادث ساختمانی رخ می‌دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس سهراب براندیشه در نشست تخصصی با کارشناسان دفتر فنی استانداری، تأمین اجتماعی، شهرداری و نظام مهندسی، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد از حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: شدیدترین صدمات در حوادث ساختمانی رخ داده که بعضا به مرگ افراد نیز منجر شده است.

او مهمترین عامل بروز این اتفاقات را آگاهی نداشتن کارگران و کارفرمایان و عدم رعایت اصول ایمنی و بهداشتی کار دانست.

قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، اضافه کرد: کاهش حوادث ناشی از کار، صیانت از نیروی کار و ایمن‌سازی محیط‌های کار مستلزم ایجاد فرهنگ ایمنی و رعایت بهداشت کار در بین کارگران وکارفرمایان است و این مهم اهتمام و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط را می‌طلبد.

براندیشه در ادامه تصریح کرد: به منظور کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای فرهنگ سلامت و رعایت بهداشت کار در کارگاه‌های ساختمانی باید آموزش و نظارت را در دستور کار قرار دهیم.

وی ابلاع بموقع دستورالعمل‌های ایمنی را از جمله راهکارهای دیگر پیشگیری از حوادث خواند و اظهار کرد: کارگران و کارفرمایان نیز با جدی گرفتن نکات ایمنی و حفاظتی در کاهش حوادث ناشی از کار نقش اساسی را برعهده دارند.

براندیشه در ادامه یادآور شد: بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمامی ساعات شبانه‌روز از همه کارگاه‌ها بخصوص کارگاه‌های ساختمانی سطح استان بازدید بعمل آورده و نکات ایمنی و بهداشتی و حفاظتی کار را به کارفرمایان و کارگران تذکر خواهند داد که در صورت عدم اجرای این نکات برابر قانون برخورد خواهند کرد.

    نظرات