رییس انجمن بتن:کیفیت مسکن مهر مورد قبول ما نیست

رییس انجمن بتن:کیفیت مسکن مهر مورد قبول ما نیست

http://www.bananews.ir/کیفیت سازه‌های بتنی مورد استفاده در مسکن مهر، از سوی رییس انجمن بتن ایران مورد انتقاد قرار گرفت.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، رییس انجمن بتن ایران می‌گوید: در شرایطی که بخش قابل توجهی از این ساخت‌وسازها با استفاده از اسکلت بتنی یا هر سازه دیگر وابسته به بتن احداث شده است، از ابتدای طرح مسکن مهر هیچ‌گونه نظرخواهی در ارتباط با کیفی‌سازی بتن در این ساخت‌وسازها از انجمن‌های تخصصی مربوطه مانند انجمن بتن ایران صورت نگرفته است.
بنا بر اظهار هرمز فامیلی در این زمینه، چون دولت از انجمن بتن در این باره نظرخواهی نکرده در بازدید از چند پروژه مسکن مهر مشاهده شده که متاسفانه کیفیت بتن سازی و بتن ریزی در آنها در حد مطلوبی نبوده است.
وی با اشاره به تغییر دولت، از وزیر جدید درخواست کرد با حضور در جمع اهالی بتن ضمن ارائه آخرین تصمیم‌گیری‌ها درباره نحوه ساخت‌و‌سازهای جدید، از پیشنهادهای متخصصان حوزه بتن هم مطلع شود.
فامیلی در ادامه بر نیاز به بازنگری آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود در حوزه بتن تاکید کرد و دستورالعمل‌های موجود را اغلب مربوط به ۳۰ تا ۴۰ سال قبل دانست که دیگر در ساخت‌و‌سازها کارآیی ندارد.
کیفیت پایین سازه‌های بتنی مسکن مهر
رییس انجمن بتن ایران در پاسخ به سوال «دنیای اقتصاد» در خصوص میزان کیفیت سازه‌های بتنی در مسکن مهر گفت: هر چند فرصت بازدید کل پروژه‌های مسکن را نداشته‌ام، اما در چند پروژه‌ای که از آنها بازدید کرده‌ام متاسفانه کیفیت بتن‌ها و سازه‌های بتنی مورد استفاده در سطح مطلوبی نبوده است.
فامیلی ادامه داد: البته این امر به مسائل مختلفی از جمله سرعت کار و همچنین کاهش عمدی هزینه‌های ساخت هم مربوط می‌شود هر چند دولت هم از ابتدا از متخصصان انجمن بتن درخواست مشاوره و راهنمایی نکرد.
وی با اشاره به برگزاری یازدهمین همایش روز بتن و پنجمین کنفرانس ملی بتن در نیمه مهرماه، خاطرنشان کرد: از وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم با حضور در این گردهمایی‌های تخصصی ضمن اطلاع از پیشنهادهای متخصصان بتن، برنامه‌های آتی خود را بر کیفی سازی ساخت و سازها ارائه کند.

    نظرات