همایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی برگزار می‌شود

همایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی برگزار می‌شود

http://www.bananews.ir/با توجه به بالا رفتن میزان حوادث ناگوار مرتبط به عملیات گودبرداری‌ در سال‌های اخیر و فراگیر شدن این مسئله، بسیاری از نهادهای اجتماعی اولین همایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی را با عنوان «رویکرد اول ایمنی در گودبرداری» برگزار می‌کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) همچنین دلیل معضلات و خسارت جانی مرتبط به حوادث ناشی از روند نادرست گودبرداری، اولین همایش از این سلسله همایش ها به موضوع ایمنی در گودبرداری اختصاص داده شده است.

شورای شهر تهران، کانون کار‌شناسان دادگستری، وزارت راه وشهرسازی ، وزارت تعاون و کار، آتش نشانی و نهادهای دانشگاهی از جمله نهادهایی هستند که پس از هم‌اندیشی در نشست‌های مختلف تصمیم گرفتند اولین همایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی را با عنوان «رویکرد اول ایمنی در گودبرداری» برگزار کنند.

انجمن «مهندسان راه و ساختمان ایران» با همکاری «کانون کارشناسان رسمی دادگستری» برگزار کننده این سلسله همایش‌های علمی و تخصصی هستند.

اولین همایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی با موضوع ایمنی در گودبرداری روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذرماه در مرکز همایش‌­های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد.

برای اولین بار است که نهادهایی اجتماعی و علمی در یک حرکت گسترده گروهی چنین همایشی را همراهی می‌کنند و اطلاعات مربوط به این همایش در سایت www.safesite.ir در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

شیبانی اصل - دبیر این همایش - با بیان اهداف برگزاری همایش اظهار کرد: در سال‌های اخیر حوادث ناشی از عملیات‌های گودبرداری‌ ساختمانی، موجب خسارت متعدد جانی و مالی شده و آسیب‌های فراوانی را به بار آورده است.

وی معتقد است: تأمین ایمنی انسان‌، در احداث ساختمان‌ها جزو مهم‌ترین وظایف حرفه‌ای و اخلاقی مهندسی است.

به گفته شیبانی طبیعی است که جامعه مهندسی کشور برای رفع این معضل به چاره‌اندیشی بپردازد و در این راستا هیأت مدیره انجمن مهندسان راه و ساختمان ایران، به عنوان یک انجمن علمی فعال در عرصه مهندسی ساختمان، بررسی و تبیین راه‌کارهای ایمنی در گودبرداری را از طریق برگزاری همایش علمی - فنی و حرفه‌ای مدنظر قرار داد.

وی افزود: در این همایش علاوه بر جنبه‌های علمی و فنی به مباحث حقوقی و تجربیات حاصل از گودبرداری‌های انجام‌شده و کارشناسی حوادث ناشی از آن می‌پردازد که با اعمال تفکر سیستمی، مجموعه علل و عوامل مؤثر در گودبرداری ایمن و حوادث قبل به طور جامع مطرح و بررسی شود.

دبیر همایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی هدف اصلی برگزاری این همایش را ارتقای دانش تخصصی و تبادل نظر در ایمن‌سازی گودبرداری دانست و اظهار کرد: امیدواریم همایش مذکور در راستای کاهش حوادث گود‌برداری و حذف آن‌ها مؤثر واقع شود ‌زیرا تأمین ایمنی انسان‌ در احداث ساختمان‌ها جزو مهم‌ترین وظایف حرفه‌ای و اخلاقی مهندسی است و ملاحظه می‌شود که در بسیاری از کشورها «ایمنی» سرلوحه اهداف مقررات ساختمانی است.

    نظرات