افتتاح بخشی از بزرگراه اهر- تبریز

افتتاح بخشی از بزرگراه اهر- تبریز

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌ شرقی از اتمام ۲۱ کیلومتر از بزرگراه اهر- تبریز تا پایان مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیزاده در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه بزرگراه اهر - تبریز که با حضور نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اهر و پیمانکاران این پروژه برگزار شد، اظهارکرد: امسال با پیگیری‌های انجام شده سرعت اجرای این پروژه از رشد قابل توجهی برخوردار بود و تا پایان مهرماه ۱۳ کیلومتر از مسیر اهر به تبریز و هشت کیلومتر از مسیر تبریز به خواجه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: عملیات آسفالت مسیرهای یاد شده در مرحله اتمام است و از اول هفته جاری عملیات نصب تابلو، گاردریل، خط کشی و سایر علایم هشدار دهنده و راهنما آغاز شد که امیدواریم با اتمام این قسمت از پروژه شاهد کاهش ترافیک باشیم.

قائم مقام وزیر در آذربایجان‌شرقی مشکل مهم این پروژه را کمبود اعتبار اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه از محل اعتبارات ملی و بودجه سال ۹۲ مبلغ ۵۷ میلیارد ریال برای این پروژه لحاظ شده تاکنون فقط ۱۳ میلیارد ریال از اعتبارات تخصصی وصول شده که این رقم جوابگوی طلب پیمانکاران و کارهای اجرا شده نیست و پیمانکاران این دو پروژه در امسال افزون بر ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه کرده‌اند.

وی گفت: هم اکنون پیمانکاران قطعه اول و سوم بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال طلب دارند و بیش از ۲۰ میلیارد ریال نیز برای تملک زمین‌های مسیر این پروژه نیاز است که امیدواریم با اختصاص اعتباری که مبلغ ۱۷۲ میلیارد ریال از محل کمک دارایی و سرمایه و فروش سهام به این پروژه شده که در صورت اختصاص به موقع شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی دراین پروژه خواهیم بود.

    نظرات