اختصاص ۳۷ درصد برق تولیدی به مصارف خانگی

اختصاص ۳۷ درصد برق تولیدی به مصارف خانگی

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور گفت: بخش خانگی با ۳۷ درصد مصرف بیشترین میزان برق تولیدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۰، شرکت برق منطقه ای غرب بالغ بر سه میلیون و ۹۹۶ هزار و ۴۷۱ نفر جمعیت را تحت پوشش قرار داده است، گفت: وسعت منطقه تحت پوشش ۷۱ هزار و ۷۲۳ کیلومترمربع است که تعداد یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۹۴ مشترک برق را در ۳۰ شهرستان تحت پوشش خود قرار داده است.

کریمی با بیان اینکه حوزه منطقه‌ای غرب کشور شامل سه استان کردستان، ایلام و کرمانشاه است، افزود: میزان فروش انرژی (توزیع و فوق توزیع) به مشترکین در سال ۹۱ معادل ۵۶۸۳ میلیون کیلووات ساعت بوده که در این میان ۴۴۱۶ میلیون کیلووات ساعت آن به کشور عراق صادر شده است.

وی تعداد مشترکین را جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۳۱ هزارو ۵۹۴ نفر، دانست و گفت: در نمودار توزیع نوع انرژی مصرفی مشترکین به تفکیک تعرفه در پایان سال ۹۱ بخش خانگی با ۳۷ درصد مصرف بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور با تأکید بر اینکه خدمات رسانی به تمامی بخش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: شرایط صنعت برق یک شرایط ویژه است که با دارا بودن رشد هفت درصدی پیک مصرف در کشور شرایط مطلوبی محسوب نخواهد شد و باید تدابیری برای رفع این معضل اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها جلوگیری از رشد بی‌رویه مصرف است، گفت: با اجرای این طرح در سال نخست این مهم اجرا شد، اما متأسفانه در طی این دوسال این روند به وضعیت سال قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها با رشد هفت درصدی بازگشت.

کریمی با تأکید بر اینکه صنعت برق توانسته با وجود کمبود امکانات، تمامی نیازهای مصرف کنندگان را پاسخ دهد، افزود: پیش بینی می شود که در سال ۹۳ با در نظر گرفتن رشد هفت درصدی بتوان با همکاری بخش خصوصی و جذب سرمایه ۵۴ هزار مگابایت برق به چرخه صنعت برق اضافه شود.

وی ادامه داد: اولویت شرکت برق در جهت تامین برق شبکه داخلی است و وزارت نیرو در خصوص مازاد انرژی الکتریکی تولیدی برای صادرات برنامه ریزی های را در نظر خواهد داشت.

    نظرات