اجرای ۳۳۰ میلیارد ریال روکش آسفالت در جاده های استان تهران

اجرای ۳۳۰ میلیارد ریال روکش آسفالت در جاده های استان تهران

http://www.bananews.ir/مدیر ساخت و توسعه راه های استان تهران با اشاره به اجرای عملیات روکش آسفالت با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال در جاده های استان تهران، گفت: عملیات روکش آسفالت به صورت همزمان در محورهای هراز، دماوند- فیروزکوه، آزادراه تهران- قم، جاده قدیم قم و محور تلو- لواسانات در حال عملیاتی شدن است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا زمانیان در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای عملیات روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال در جاده های استان تهران، گفت: عملیات روکش آسفالت در محور هراز در حد فاصل امام زاده هاشم تا رودهن و بومهن تا جاجرود با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد هم اکنون در دست انجام است.

وی افزود: این عملیات از ۲ هفته پیش شروع شده و پیش بینی ها حکایت از اتمام روکش این محور تا پایان آبان ماه سالجاری دارد و این اداره کل با حداکثر توان در صدد است تا پیش از شروع بارش های آذر ماه این عملیات را به اتمام برساند.

مدیر ساخت و توسعه راه های استان تهران تصریح کرد: با توجه به ترانزیتی بودن محور تهران - رودهن- هراز- فیروزکوه که سفرهای شمال کشور را پوشش می دهد، ارتقاء رویه آسفالتی محور مذکور و روانی ترافیک برای اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اولویت ویژه ای دارد که عملیات اجرایی بهبود رویه آسفالتی ( روکش ) در این محور نیز در دست اقدام است.

زمانیان همچنین به اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی روکش آسفالت راههای شهرستان دماوند، راههای روستایی فیروزکوه و محور دماوند- فیروزکوه حد فاصل رودهن تا گیلاوند و فیروزکوه تا گدوک اشاره کرد و افزود: در آزاد راه تهران- قم نیز بخشی از روکش آسفالت در سال ۹۱ به اتمام رسید اما به دلیل محدودیتهای اعتباری متوقف شد که با پی گیریهای انجام شده دوباره پروژه آغاز بکار کرد.

وی اظهار داشت: در جاده قدیم قم نیز حد فاصل پلیس راه حسن آباد تا تپه شهرداری (به طول ۸ کیلومتر از مسیر بزرگراهی به صورت رفت و برگشت) به دلیل افزایش وضعیت رویه آسفالتی و ایمنی پروژه، روکش آسفالت در دست اجراست که با هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال تا پایان آبان ماه به اتمام می رسد.

مدیر ساخت و توسعه راه های استان تهران با بیان اینکه بهسازی محور تلو - لواسانات با هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در دستور کار است، گفت: سال گذشته به دلیل عدم تأمین منابع مالی بحث ۴ خطه شدن محور تلو- لواسانات محقق نشد اما در سال جاری بهسازی وضعیت رویه آسفالتی محور موجود، روکش و لکه گیری این محور د دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قرار گرفته است.

زمانیان با اشاره به اینکه مسیر ۵ کیلومتری شش- اخترآباد بهسازی، تعریض و روکش آسفالت شده است، گفت: با انجام این عملیات چند نقطه پرحادثه و پیچ خطرناک در این جاده روستایی اصلاح شد که با افزایش عرض این جاده وضعیت عبور و مرور بهبود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه جاده شش- اخترآباد راه ارتباطی چندین روستا در منطقه ملارد و استانهای همجوار از غرب کشور است، گفت: این جاده در بسیاری از موارد راه میان بر به سمت جاده بی بی سکینه تلقی می شود که بار ترافیکی سنگینی هم دارد بنابراین تعریض و بهسازی این جاده در وضعیت ترافیکی آن تاثیر مطلوبی خواهد داشت.

    نظرات