اجرای طرح زمستانی در حوزه راه و ترابری استان تهران

اجرای طرح زمستانی در حوزه راه و ترابری استان تهران

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اقدامات این اداره کل با توجه به نزدیک شدن فصل سرما، گفت: تعریض محور پیشوا - شریف آباد تا پایان پاییز امسال به افتتاح می رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فریبرز واحدی درباره عملیات تکمیلی میدان سپاه شهریار، گفت: با تکمیل عملیات خاکی ، آسفالت و ابنیه فنی، دسترسی های این میدان کاملا اصولی خواهد شد، هزینه های عملیات تکمیلی نزدیک به ۳ میلیارد تومان شده است که قسمت بزرگی از آن مربوط به رفع معارض (تیرهای برق و زمینهای شخصی) است.

وی درباره محور پیشوا- شریف آباد چنین اظهار داشت: محور مذکور به طول ۱۲ کیلومتر قبلا دوخطه بوده که بخش هایی از آن به طول ۳ کیلومتر تعریض شده بود اما مجددا با رفع مشکلات مالی و معارضین موجود در مسیر احداث و تعریض پروژه در حال حاضر ۸ کیلومتر انتهایی مسیر نیز به اتمام رسیده است و مراحل ایمن سازی و روکش آسفالت در دست انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: این مسیر که کاملا در منطقه ای مسکونی واقع شده است از محورهایی پرحادثه استان تلقی می شد که با عملیاتی شدن این پروژه چند نقطه پرحادثه حذف خواهد شد و امیدواریم تا پایان پاییز امسال این پروژه به بهره برداری برسد.

واحدی با اشاره به محدودیت های اعتباری و نیمه کاره ماندن پروژه احداث دوربرگردان ملارد- قبچاق در سال گذشته، اظهار داشت: این پروژه در مراحل تکمیلی و پایانی قرار دارد که با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال و احداث این دوربرگردان، ایمنی محور قبچاق افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: با احداث دوربرگردان امکان گردشهای مناسب فراهم شده و همچنین در آینده ای نزدیک در روانی ترافیک مسیر شهریار - ملارد - اشتهارد شاهد تاثیر مثبتی خواهیم بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران مشکل معارض را از مهم ترین مشکلات در زمینه پروژه های راهسازی استان تهران عنوان کرد و گفت: با رفع معارضین پروژه وهن آباد - حسن آباد عملیات اجرایی دوباره شروع شد و در حال حاضر پل فشافویه با دو دهانه ۱۲ متری در دست تعریض بوده و عملیات آسفالتی در حال انجام است.

واحدی با اشاره به اینکه نهضت روکش آسفالت به صورت همزمان در محورهای هراز، دماوند- فیروزکوه، آزادراه تهران- قم، جاده قدیم قم و محور تلو- لواسانات در حال عملیاتی شدن است، گفت: عملیات روکش آسفالت در محور هراز در حد فاصل امام زاده هاشم تا رودهن و بومهن تا جاجرود با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد هم اکنون در دست انجام است.

وی تصریح کرد: این عملیات از ۲ هفته پیش شروع شده و پیش بینی ها حکایت از اتمام روکش این محور تا پایان آبان ماه سالجاری دارد و این اداره کل با حداکثر توان در صدد است تا پیش از شروع بارش های آذر ماه این عملیات را به اتمام برساند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اهمیت راه های روستایی استان تهران گفت: ۱۰ کیلومتر از راه های روستایی شهرستانهای ملارد و شهریار با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان تعریض، زیرسازی، بهسازی و روکش شده است که محورهای شش به اختر آباد، حسین آباد علیزاده به جاده اختر آباد، زرین آباد به اختر آباد واکرم آباد - اختر آباد از آن جمله است که این مسئله تاثیر بسزایی در تحول دامداری و کشاورزی و روانی ترافیک محورهای یاد شده خواهد داشت.

    نظرات